معلمی که خدمات زیادی در رابطه با اجرای عدالت اسلامی انجام داد

تهران (پانا) - شهید سیدحمید رضوی، مربی تربیتی استان خراسان رضوی است که در تاریخ 23 اسفندماه سال 63 در جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

کد مطلب: ۸۰۷۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمی که خدمات زیادی در رابطه با اجرای عدالت اسلامی انجام داد

شهید سیدحمید رضوی در سال 1342 در مشهد متولد شد و دوران ابتدایی،‌ راهنمایی و متوسطه را با موفقیت و کسب رتبه‌های ممتاز در مشهد گذراند.

وی در سال 1360 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در اثر شایستگی‌هایی که داشت بلافاصله به عنوان دادیار در دادسرای انقلاب اسلامی مشهد مشغول به کار شده و خدمات زیادی را در رابطه با اجرای عدالت اسلامی و به کیفر رساندن منافقین و دیگر گروهک‌های ضدناتقلابی انجام داد.

شهید در همان سال در مرکز تربیت معلم تهران در رشته امور تربیتی پذیرفته و در آنجا مشغول به تحصیل شد. وی پس از گذراندن سال اول تربیت معلم،‌ داوطلبانه در مدارس شهرستان تایباد مشغول به خدمت شد که در این هنگام از سوی مدیرکل تربیت معلم کشور جهت همکاری در کارشناسی تربیت معلم اداره کل آموزش و پرورش خراسان ابلاغ گرفت و به دنبال مسئولیت از تایباد به مشهد منتقل شد.

وی در سال 1363 به جبهه رفت و در سمت معاونت فرماندهی لشگر نصر فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام داد. وی سرانجام در روز میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) در عملیاتی با نام آن حضرت به شهادت رسید.

وصیت‌نامه

« خدایا تو شاهدی مدتی که در جبهه بوده‌ام هر بار با گفتن و ریا کردن دیگر نتیجه‌ای برای آخرت خود باقی نمی‌گذاشتم،‌ می‌دانم که اگر اعمال اندک من ذره‌ای مقبول درگاهت قرار می‌گرفت، آثاری در بهتر شدن را در خود می‌دیدم و الحمدالله شکر می‌کنم ولی به جلال و جاه خودت قسم اعمال ناچیز و نماز ناقص و ... من را بپذیر.

ما را هم به شهدای در راه خودت ملحق فرما. شهدا را شفعای ما قرار ده. نفس سرکش و ضعیف من طاقت امتحان و آزمایش تو را ندارد. اگر برای من امتحانی درنظر گرفته‌ای خدایا خود من را در امتحان موفق بدار. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار