برگزاری یادواره ۵۵ شهید روستای مار بره

ایلام (پانا) - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام از برگزاری یادواره شهدای روستای مار بره و ایل عالی بیگی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و مردم روستای مار بره خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۶۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره ۵۵ شهید روستای مار بره

محمد نوذری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، در مراسم یادواره شهدای روستای مار بره و ایل عالی بیگی، اظهار کرد: مردم استان ایلام در طول 8 سال جنگ تحمیلی، از کیان اسلامی دفاع کرده‌اند.

وی، بابیان اینکه ایلات و عشایر مرزبانان غیور هستند که هیچ خیانتی نکردند و از کیان اسلامی همواره دفاع کرده‌اند، ابراز کرد: نقش بارز ایلات و عشایر در دفاع از ایران اسلامی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و همواره پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، ابراز کرد: در استان ایلام، رویدادها و اتفاقات منحصربه‌فردی ازجمله بمباران زمین فوتبال چوار و بمباران یک روستا و شهادت 55 نفر به وقوع پیوسته که لازم است این رویدادها شناسانده و بازگو شود.

نوذری، ابراز کرد: مردم ما درست است که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند اما نباید یاد و خاطره شهدا به دلیل این مشکلات از ذهن مردم پاک شود چراکه فرهنگ ایثار و شهادت نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی در برابر دشمنان است.

وی، بیان کرد: امروز هرچه داریم به برکت و عظمت خون شهداست، امروز اقتدار داریم و باید تلاش کرد که این فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان به‌خوبی تبیین و نهادینه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، نیز در این یادواره، اظهار کرد: 22 اسفند سالروز تأسیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌فرمان امام راحل است که این بنیاد خدمات ارزنده و شایسته‌ای به جامعه ایثارگران و خانواده‌های معزز شهدا ارائه کرده است.

سلمان رستمیان، گفت: این مراسم برای گرامیداشت یاد و خاطره 86 شهید ایل بزرگ عالی بیگی و 55 شهید مظلوم روستای مار بره در بمباران 19 اسفندماه سال 63 که مظلومانه به شهادت رسیدند و در راستای زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدای گران‌قدر برگزارشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار