نشست قطبی معاونین و کارشناسان آموزش متوسطه مناطق و شهرستانها برگزارشد

در مراسمی با حضور سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان ، نشست هم اندیشی قطب یک استان با حضور معاونین و کارشناسان آموزش متوسطه مناطق و شهرستانها به میزبانی شهرستان الشتر برگزار شد .

کد مطلب: ۸۰۶۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست قطبی معاونین و کارشناسان آموزش متوسطه مناطق و شهرستانها برگزارشد

به گزارش پانا از لرستان ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه لرستان ،در این نشست سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ،برگرفته ازآموزه های قرآن کریم و اهل بیت (ع) برشمرد و گفت :معلمان نقش آفرینان دستگاه تعلیم و تربیت اند .

نصراله بازگیران،برجستگی های فکری ، اخلاقی و دینی را از مهم ترین ویژگی های یک دانش آموز موفق پس از پایان دوره متوسطه برشمرد و ادامه داد : خروجی سیستم آموزش و پرورش باید دانش آموزانی با انگیزه ، خلاق و کارآفرین باشد .

وی از برنامه ریزی و مشارکت به عنوان دو محور اصلی مدل تعالی مدرسه یاد کرد و افزود: مهم ترین مدل اجرای سند تحول بنیادین ، همین مدل تعالی مدیریت مدرسه است.

وی تصریح کرد: رویکرد نوین آموزش و پرورش سوق دادن دانش آموزان به سمت شادی و نشاط و خلاقیت محوری با کسب مهارت بر اساس پژوهش های علمی است.

بازگیران از برنامه ریزی به عنوان عاقلانه ترین اصول آموختن در زندگی یاد کرد و ادامه داد:فرآیند برنامه ریزی محصول برقراری تعامل و ارتباط بین وضع مطلوب آموزشی و وضع موجود در نظام آموزشی ست.

وی کلید موفقیت دستگاه تعلیم و تربیت را حرکت از برنامه ورزی به سمت برنامه ریزی برشمرد و ادامه داد : از همه معاونین محترم و کارشناسان انتظار می رود با برنامه ریزی جامع ،دقیق و به موقع، شرایط را به نحو احسن جهت استقرار پایه دوازدهم فراهم نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار