مدل تعالی مدیریت مدرسه، الگوی کامل تحقق اهداف سند تحول بنیادین است

رئیس اداره دوره اول متوسطه آموزش و پرورش لرستان در جمع معاونین و کارشناسان متوسطه قطب 2استان گفت : هر نهاد یا سازمانی برای رشد و بهبود مستمر ، به یک الگو نیازمند است و مدل تعالی مدیریت مدرسه، الگوی کاملی است که می تواند اهداف سند تحول بنیادین را در مدرسه محقق کند .

کد مطلب: ۸۰۵۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدل تعالی مدیریت مدرسه، الگوی کامل تحقق اهداف سند تحول بنیادین است

به گزارش پانا از لرستان ، یحیی دریکوندی در این نشست که با حضور مناطق و شهرستانهای دورود ، بروجرد ؛ ازنا ، الیگودرز ؛ اشترینان ، ززو ماهرو و سیلاخور به میزبانی آموزش و پرورش شهرستان دورود برگزارشد ، افزود : مدل تعالی مدیریت مدرسه با الهام از الگوی تعالی سازمانی به منظور اجرا در سراسر کشور طراحی شده است .

وی خاطر نشان کرد : مدل تعالی ، نوعی ساختار مدیریتی است که با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی و توجه به معیار های اصلی مدیریت کیفیت جامع و سیستم خود ارزیابی موجبات پیشرفت و بهسازی مدرسه را فراهم می سازد.

دریکوندی اضافه کرد : برنامه تعالی مدیریت مدرسه آموزش و پرورش را به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل ، پاسخ گویی بیشتر و توجه به نیاز های جامعه سوق می دهد و اجرای دقیق خود ارزیابی و ارزیابی بیرونی بر اساس تعاریف و شاخص های تعیین شده ، به مدیریت مدرسه فرصت می دهد تا با بهره گیری از یک سیستم هوشمند و کار آمد و به کارگیری مطلوب منابع و ظرفیت های موجود ، بهبود مستمر و تعالی فرآیند آموزشی تربیتی مدرسه را ممکن سازد.

وی در ادامه به تشریح چهار اصل مدیریتی در مدل تعالی مدیریت مدرسه پرداخت و گفت : اصول تغییر ، مشارکت ، انضباط و نظارت از جمله اصولی است که در این مدل مد نظر قرار می گیرد .

دریکوندی تصریح کرد : منظور از تغییر هم تغییرات شکلی و هم تغییرات محتوایی است و در مشارکت هم به دنبال مشارکت همه جانبه دانش آموزان ، اولیاء و مربیان هستیم .

دریکوند انضباط را هم واژه ای جامع تعریف کرد که هم انضباط ظاهری و هم انضباط اجتماعی ؛ خانوادگی و کاری را در برمی گیرد .

وی در پایان نظارت را لازمه توفیق در کارها عنوان کردو افزود : باید هم به دنبال خودنظارتی بود و هم نظارت های بیرونی را تقویت کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار