فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی:

در فریضه امر به معروف و نهی از منکر همه مسئولند

زیرکوه(پانا)-دبیر ستاد امر به معروف استان با بیان اینکه اصلاح فرد، اصلاح جامعه و آسیب فرد، آسیب جامعه است،گفت:هر کس در این راه کوتاهی کند ممکن است جامعه به سوی تباهی پیش برود بنابراین در امر به معروف و نهی از منکر مقام و مسئولیت شرط نیست بلکه همه مسئولند.

کد مطلب: ۸۰۴۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
در فریضه امر به معروف و نهی از منکر همه مسئولند

سردار علی قاسمی دبیر ستاد امر به معروف استان خراسان جنوبی،ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر زیرکوه با تاکید بر مساله امر به معروف،‌اظهارداشت:انسان به سوی سرازیزی و لغزشگاهها بیشتر حرکت می کند بنابراین همه ما نیاز به امر به معروف و توصیه و ارشاد و موعظه داریم و هیچکس بی نیاز از موعظه نیست.

دبیر ستاد امر به معروف استان، خاطرنشان کرد:مساله امر به معروف در جمهوری اسلامی ایران،هم به عنوان اصل نظارت همگانی درقانون اساسی پیش بینی شده و هم قانون اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در سال 94 مصوب گردیده و هم دین مبین اسلام در این مورد برای مسلمانان تکلیف تعیین کرده است .

فرمانده سپاه انصارالرضای استان، بیان داشت: بحث امر به معروف ونهی از منکر دو فریضه مهم در دین مبین اسلام است که اهمیت این دو فریضه در کنار نماز و روزه و سایر عبادات قرار دارد.

قاسمی اذعان داشت:وقتی امر به معروف و نهی از منکر انجام می شود باید منتظر یک واکنش از طرف مقابل باشیم و اگر شرایط فراهم نباشد ممکن است واکنش منفی باشد.

وی ادامه داد:عصر اصل امر به معروف اصل حساسی است ، چون به آبرو و حیثیت و مسائل اجتماعی مردم برمی گردد در حالی که بقیه عبادات بحث فردی است .

دبیر ستاد امر به معروف استان با بیان اینکه اصلاح فرد، اصلاح جامعه و آسیب فرد، آسیب جامعه است،گفت:هر کس در این راه کوتاهی کند ممکن است جامعه به سوی تباهی پیش برود بنابراین در امر به معروف و نهی از منکر مقام و مسئولیت شرط نیست بلکه همه مسئولند و در این بین مسئولان بارشان سنگین تر است.

سردار قاسمی با تاکید بر حمایت از آمران به معروف ، گفت:تا جایی که لازم است و عدالت اجازه می دهد باید از آمران به معروف حمایت شود.

وی بیان داشت:همه ما سرباز ولایت هستیم و باید در این راه تلاش کنیم و اگر به نوعی بی احترامی و تعرضی هم شد مانعی ندارد چون این راه، یک جهاد مظلومونه و بی سر و صداست.

گفتنی است،ظهر امروز با حضور سردار قاسمی دبیرستاد امر به معروف استان،موسوی زاهد،قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان،‌امام جمعه و اعضای ستاد امر به معروف زیرکوه، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر زیرکوه در دفتر امام جمعه شهرستان تشکیل جلسه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار