مراسم افتتاح کتابخانه روستایی

فردوس حاجیان: دانش‌آموزان با خواندن کتاب‌های غیردرسی مهارت‌های گوناگونی را می‌آموزند

تهران (پانا) - در مراسم افتتاح کتابخانه روستایی فردوس حاجیان مطرح کردکه دانش‌آموزان با خواندن کتاب‌های غیردرسی مهارت‌های گوناگونی را می‌آموزند.

کد مطلب: ۸۰۴۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
فردوس حاجیان: دانش‌آموزان با خواندن کتاب‌های غیردرسی مهارت‌های گوناگونی را می‌آموزند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، فردوس حاجیان مخترع شهرک الفبا هم‌زمان با هفته منابع طبیعی کتابخانه‌ای در دبیرستان شایسته در روستای خرما کلاً از توابع شهرستان قائم‌شهر را افتتاح کرد.

این نویسنده کتاب‌های ابتدایی با تأکید بر این‌که مدرسه کتاب‌خوان، جامعه کتاب‌خوان ایجاد می‌کند افزود: هم درخت و هم کتاب زایش دارد و به همین مناسبت افتتاح کتابخانه را به همراه کاشت نهال انجام می‌دهیم.

معلم برگزیده یونسکو با پیشنهاد به شورای شهر قائم‌شهر مبنی بر تغییر نام جاده این روستا به جاده فرهنگی افزود: امروز روز زنان و مادران بوده و زبان مادری هویت ما است.

نامزد نوبل معلمی جهان عنوان کرد: در مدارس، دانش‌آموزان موظف به خواندن کتاب‌های درسی هستند اما اگر ما بتوانیم در حوزه‌های مختلف کتاب را وارد مدارس کنیم مهارت‌های گوناگون زندگی را به آنان آموخته‌ایم.

حاجیان بابیان این‌که دانش آینده، زندگی آینده است افزود: مطالعه هم‌زمان کتاب‌های غیردرسی و کتاب‌های درسی مهارت‌های اجتماعی وزندگی را به دانش‌آموزان می‌آموزد و آنان را در مسیر توسعه قرار می‌دهد.

احداث کتابخانه در دبیرستان دخترانه شایسته خرماکلای قائم‌شهر با هزینه شخصی فردوس حاجیان و به تعداد تقریبی دو هزار جلد کتاب با موضوعات ادبیات، رمان، شعر و آموزش مهارت‌های اجتماعی انجام‌ شده است.

در بخشی از این مراسم داستان‌خوانی انجام گرفت و یکی از دانش آموزان، کتاب داستان زندگی فردوس حاجیان تحت عنوان «از پالند تا پاریس» را خواند، این کتاب زندگی فردوس حاجیان از روستای پالند سوادکوه آغاز می‌شود و به بیان خاطرات سال ۱۳۶۳ و خطرات واقعی جاده‌ای در مسیر مدرسه و جنگل‌های شمال برایش رخ‌داده بود از بخش‌های تأثیرگذار مراسم بود.

در پایان این مراسم به مناسبت روز درختکاری دانش‌آموزان در حیاط این دبیرستان تعدادی نهال کاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار