معاون توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور در سمنان:

کتابخانه‌های سراسر کشور 40 میلیون نسخه کتاب را در خود جای داده است

سمنان (پانا) - معاون توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور از ارسال ۲۷ نشریه به کتابخانه‌های روستایی خبر داد و اعلام کرد ۴۰ میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های سراسر کشور وجود دارد.

کد مطلب: ۸۰۳۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه‌های سراسر کشور 40 میلیون نسخه کتاب را در خود جای داده است

محمد‌ الله‌یاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کتابخانه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه کتابخانه نباید تنها به‌عنوان یک پایگاه عضویت و امانت باشد تصریح کرد: طرح‌های فرهنگی از جمله برگزاری کلاس‌های مشاوره‌ای با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی در اولویت این نهاد برای سال آینده است.

معاون توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور از وجود 40 میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های سراسر کشور خبر داد و افزود: طرح کتابخانه گردی هم‌زمان با سالروز تأسیس کتابخانه‌های عمومی کشور در هفدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در 467 کتابخانه کشور اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: کتابخانه گردی در یک کتابخانه هر شهرستان و دو کتابخانه در مراکز استان‌ها اجرایی می‌شود.

الله یاری با اشاره به اینکه تبدیل کتابخانه‌ها به الگوی فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور یک سیاست مهم است که این نهاد در سال جدید دنبال می‌کند اعلام کرد: درمجموع دو هزار و 400 کتابخانه در سطح کشور فعال است و بالغ‌بر 6 کتابخانه به‌صورت مرکزی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارسال نشریه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و غیره به کتابخانه‌ها یکی از مهم‌ترین اقدامات این نهاد است که از سال 92 در حال اجرا است یادآور شد: در ابتدا 7 نشریه به درخواست کتابداران به سراسر کشور ارسال می‌شد که اکنون این آمار به 27 نشریه برای کتابخانه‌های روستایی افزایش‌یافته است.

معاون توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر اینکه جذب مشارکت‌های مردمی و خیران برای ساخت کتابخانه‌های عمومی در کشور به‌ویژه مناطق محروم در دستور کار قرار دارد اذعان کرد: سال گذشته 35 کتابخانه با حمایت‌های کم‌نظیر خیران در سراسر کشور راه‌اندازی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار