با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد

افتتاح سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور

اسلامشهر (پانا) - سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور به منظورتبیین نقش روستائیان و عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۰۴۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور

این نمایشگاه در راستای معرفی فرصتهای اقتصادی و توانمندی‌های عشایر و روستائیان کشور و با رویکرد نمایش جاذبه‌های گردشگری ، توانمندی‌های اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و... استان‌های کشور برپا شده است.

در این نمایشگاه، استان تهران با داشتن 813 روستا ،در سطح شانزده شهرستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه‌ای در زمینه های مختلف است که نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی این جاذبه ها است .

اجرای برنامه های موسیقی ، نمایشهای آیینی و سنتی، معرفی جاذبه های مختلف از طریق فضاهای مجازی ، ایجاد چادرهای عشایری و خانه روستای نمونه گردشگری ، ایجادغرفه ویژه کودکان و رونمایی از چهار کتاب بخشی از برنامه های جانبی این نمایشگاه است .

همزمان با برگزاری این نمایشگاه ،گروههای نمایشی و موسیقی های سنتی استان تهران با حضور در ایستگاههای مترو شهر تهران ، ضمن اجرای برنامه های زنده و شاد ، توانمدیهای هنری این استان را نیز به نمایش میگذارند .

براساس ارزیابی بعمل آمده از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نهاد ریاست جمهوری ، استان تهران در دومین دوره این نمایشگاه رتبه برتر را در میان استانهای شرکت کننده بدست آورد.

شایان ذکر است ، سومین نمایشگاه توانمندیهای روستائیان و عشایر کشوراز تاریخ 15 لغایت 18 اسفند 96 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان میباشد.

/خبرنگار:زهرا سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار