در گفت و گو با پانا

محسنی نسب، کارگردان فیلم: «شاخ کرگدن» تنها در نام و ظاهر در حال اکران است

تهران (پانا) - محسن محسنی نسب نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» با انتقاد از آنچه «مافیای اکران» خواند و گفت مدیران باید فرق مدیریت و مسئولیت را بدانند تا «وضع فضاحت‌بار» سینمای ایران تغییراتی جدی کند.

کد مطلب: ۸۰۴۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
محسنی نسب، کارگردان فیلم: «شاخ کرگدن» تنها در نام و ظاهر در حال اکران است

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» که این روزها در حال اکران است و فروش بسیار کمی را تجربه می‌کند، با انتقاد از نظام اکران آثار سینمایی در ایران به پانا گفت: «شاخ کرگدن» تنها در نام و ظاهر در حال اکران است اما در واقعیت این‌طور نیست و عملاً این فیلم نمایش داده نشده است .
وی افزود: به دلیل تعدد فیلم‌های در حال اکران در بازه زمانی کنونی سانس‌های نمایش فیلم‌ها به طور چرخشی به آثار تعلق داده شده است اما سانس‌های «شاخ کرگدن» نیز غالباً در زمان‌های مناسب و اوقات فراغتی که مردم می‌توانند در بحبوحه مانده به تعطیلات نوروز و شلوغی‌های پایانی سال به سینما بروند، نیست .
محسنینسب ادامه داد: متاسفانه باید بگوییم که ژن برتر به سینما هم نفوذ کرده است و انگار برخی از فیلم‌ها ژن خوب دارند که سانس‌های خوبی در اختیارشان قرار می‌گیرند. اما فیلم ما که اثری در بخش خصوصی مستقل است در حالیکه داعیه حمایت از سینمای مستقل نیز وجود دارد، در بدترین حالت ممکن اکران می‌شود .
وی درباره تعداد سالن‌ها و سانس های نمایش فیلم بیان کرد: «شاخ کرگدن» تنها در تهران 4 سالن دارد و ساعت 23 سینما کوروش در مواردی و غالب سانس های این سینما هم صبح‌ها بوده است .
این نویسنده و کارگردان در پاسخ به اینکه آیا واکنش‌های اعتراضی اخیر به شورای صنفی نمایش توسط برخی از هنرمندان را بحق می‌داند یا نه، عنوان کرد: به نظرم همه کسانی که دچار این مشکل شده‌اند و فیلم‌هایشان دارد در شرایط بد اکران می‌سوزد، فریاد می‌زنند اما تنها نوع فریادهای اعتراض است که تفاوت دارد. چندی پیش نیکی کریمی و مهرداد فرید هم انتقاد کردند. من واکنش آقای احمد نجفی را نمی‌پسندم و گل گرفتن در یک شورای صنفی را تأیید نمی‌کنم چراکه نوع نگاهم نسبت به جهان هستی فرق می‌کند اما او خواسته است به گونه‌ای اعتراض خود را به مدیران سینما برساند و دردمندی خود را فریاد بکشد .
وی با اشاره به اینکه اعتراض خود را به زودی مطرح خواهد کرد، گفت: من اعتراضم را در مطبوعات و خبرگزاری‌ها مطرح می‌کنم. بعد از این ماجرا تلاش می‌کنم با فیلمسازان مستقل و همدرد، صحبت و تلاش کنیم مشکلات اکران مسالمت آمیز برطرف شود. اگر نتیجه ندهد، باید تحصن و اعتصاب غذا کنیم و برخوردهایی از این قبیل که بالاخره از مشکلات جدی رها شویم .
محسنی‌نسب با اشاره به راهکاری برای رهایی از مشکلات اکران در سینما خاطر نشان کرد: به نظرم مهم‌ترین راه حل این است که مدیران، بین مدیریت و مسئولیت تفاوت قائل شوند. عنوان مسئول، احساس مسئولیت را به دنبال دارد نه مدیریت صرف. باید تعدادی مسئول در سینما جایگزین شوند و با سینماگران تعامل کنند، حقوق آن‌ها را در نظر بگیرند و وضعیت فضاحت بار سینمای ایران تغییراتی جدی کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار