تنفس زمین به واسطه درختان سبز هست

اسلامشهر (پانا)-امروزه بیشتر کشورهای دنیا روز درختکاری را محترم شمرده و در این روز به کاشتن درخت و نهال اقدام می‌کنند وتاریخ این روز با توجه به آب و هوای هر کشور متفاوت و بیشتر سعی می‌کنند تا در موقعی از سال این کار را انجام دهند که درخت قابلیت رشد کردن را داشته باشد.

کد مطلب: ۸۰۴۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تنفس زمین به واسطه درختان سبز هست

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران ،درختکاری در ایران دارای پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنتی تاریخی است و تاریخ نشان می‌دهد که ایرانیان باستان، جشن‌های خاصی داشتند و در این جشن‌ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌‌گذاشتند .

در کشورما، از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه، به عنوان هفته منابع طبیعی تجدید شونده نامگذاری شده که نخستین روز این هفته، روز درختکاری است و ایرانی‌ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می‌گردانند .

در این روز در مقابل بیشتر پارک‌ها و فضاهای سبز و دیگر نقاط شهر نهال‌هایی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیریدو در این هفته، نهال انواع درختان، متناسب با شرایط جوی ایران، بین مردم توزیع می‌شود و شیوه‌‏های کاشت درخت آموزش داده می‌شودو اگر به صورت علمی از درختان استفاده شود و در ضمن گونه‌‏های آنها تکثیر شود،نه تنها میزان منابع چوب جنگلی کاهش نمی‌یابد، بلکه بر شمار درختان افزوده می‌شود.

روز درختکاری بهانه‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیا کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگهداری کنیم.

اینکه می‌گویند با یک گل بهار نمی شود، درباره درختان صادق نیست، وجود هر درخت، سبب پاکی هوا، زیبایی محیط و آرامش خاطر انسان می‌شود، درختان را باید روح سبز حیات نامید. درختان افزون بر پاکی هوا، در پایداری و تقویت خاک و نیز حفظ آن در برابر عوارضی مانند سیل و نیز تأمین نیازهای غذایی موجودات، نقش بسیار مهمی دارند.، فضای سبز، عاملی برای کاهش تنش‌های روانی است و می‌تواند تأثیر بسیاری در کاهش اثر آلاینده‌های محیطی داشته باشد.

شایان ذکر است ،امروزه بیشتر کشورهای دنیا روز درختکاری را محترم شمرده و در این روز به کاشتن درخت و نهال اقدام می‌کنند وتاریخ این روز با توجه به آب و هوای هر کشور متفاوت و بیشتر سعی می‌کنند تا در موقعی از سال این کار را انجام دهند که درخت قابلیت رشد کردن را داشته باشد.

/خبرنگار:صبا شفیعی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار