شهردار قم خبر داد؛

مشارکت ۱۱۰ هزار دانش‌آموز قمی در طرح مدیریت پسماند

قم (پانا) - شهردار قم از مشارکت ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در طرح مدیریت پسماند خبر داد و گفت: تقویت فرهنگ شهروندی جامعه باید از دوران جوانی و نوجوانی شروع شود.

کد مطلب: ۸۰۴۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت ۱۱۰ هزار دانش‌آموز قمی در طرح مدیریت پسماند

مرتضی سقائیان‌نژاد بر لزوم مشارکت دستگاه‌های مختلف استان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: همانطور که بخش‌های مختلف برای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در حال تلاش هستند، شهرداری قم نیز در حوزه پشتیبانی فعالیت‌های لازم را به صورت ویژه دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تقویت فرهنگ شهروندی در ابعاد مختلف مورد توجه شهرداری قم قرار گرفته است، مطرح کرد: در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر در حوزه فرهنگ شهروندی از بسترهای مختلف تبلیغاتی شهر مقدس قم استفاده می‌کنیم.

شهردار قم از تأمین امکانات مورد نیاز نمازخانه‌های بوستان‌های شهر قم یاد کرد و ادامه داد: تاکنون با آموزش و پرورش و سپاه استان قم تفاهم‌نامه‌هایی را به امضا رسانده تا بتوانیم در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت‌های مشترکی را دنبال کنیم که یکی دستاوردهای این تفاهم‌نامه‌ها انعکاس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در مناسبت‌های مختلف با استفاده از بسترهای تبلیغاتی در سطح شهر است.

وی به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: برای رفع آسیب‌های اجتماعی شهر قم برنامه‌های مختلفی تدوین و در دستور کار قرار گرفته است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری قم به دنبال حمایت از مجموعه‌های فعال فرهنگی شهر مقدس قم است، تصریح کرد: این نهاد به دنبال ایجاد یک فرهنگ‌سرا نیست اما تلاش می‌کند تا در حوزه‌های مختلف فرهنگی رسالت خود را انجام دهد.

وی از مشارکت ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در طرح مدیریت پسماند یاد کرد و گفت: تقویت فرهنگ شهروندی جامعه باید از دوران جوانی و نوجوانی شروع شود به همین علت تفاهم‌نامه‌های مشخصی را در حوزه فعالیت‌های فرهنگی با آموزش و پرورش داشته باشیم.

شهردار قم با بیان اینکه بخشی از بودجه فرهنگی شهرداری برای حمایت از مساجد درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و فضاهای سبز مساجد در سال آینده دنبال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار