در آستانه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری صورت گرفت

دعوت آتش‌نشانی از مردم برای پیوستن به پویش «#نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک»

تهران (پانا) - در آستانه برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری، سازمان آتش نشانی شهر تهران با همراهی شهروندان و حمایت دانش‌آموزان پویشی را تحت عنوان «# نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک» راه‌اندازی کرده است.

کد مطلب: ۸۰۴۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دعوت آتش‌نشانی از مردم برای پیوستن به پویش «#نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک»

چهارشنبه‌سوری که با نام‌های جشن چهارشنبه پایان سال و شب چهارشنبه سرخ نیز شناخته می‌شود، یکی از آیین‌هایی است که در آخرین چهارشنبه سال (از غروب سه‌شنبه) برگزار می‌شود اما چندین سال است که با ورود مواد محترقه خطرناک به این مراسم، آسیب و حوادثی چون سوختگی و قطع عضو برای بسیاری هموطنان اتفاق می افتد و اتفاقات تخلی را برای بسیاری از خانواده‌ها رقم می‌زند.

سال گذشته و پس از حادثه پلاسکو و شهید شدن 16 آتش‌نشان در این حادثه، اقشار مختلف مردم و از جمله دانش آموزان در اقدامی خودجوش اقدامات و رفتارهای خطرآفرین در مراسم چهارشنبه سوری را تحریم کردند تا به شهدای آتش‌نشان ادای احترام کنند و بتوانند در جهت کاهش آمار سوختگی‌ها و معلولیت‌های ناشی از انفجار مواد محترقه گامی بردارند.

امسال نیز در همین راستا سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با راه‌اندازی پویش «# نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک» از مردم دعوت کرد تا برای جلوگیری از حوادث تلخ و برگزاری مراسمی شاد و بدون خطر، به این پویش بپیوندند.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی درباره این پویش اعلام کرد: امیدواریم هموطنان و همشهریان، در سال جاری چهارشنبه آخر سال شاد و خوبی را تجربه کنند و توصیه می‌‌شود از وسایل خطرناک که حوادث غیر قابل جبران را رقم می‌زند، استفاده نشود.

همچنین دانش آموزان تهرانی در حمایت از پویش«# نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک» اعلام کرده‌اند که «ما دانش آموزان شهر تهران قول می‌دهیم، امسال چهارشنبه سوری را بی خطر برگزار کنیم».

دانش آموزان دبیرستان حدید در منطقه 11 شهرداری تهران به پویش «# نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک» پیوستند و با امضای طوماری قول دادند کلیه توصیه‌های ایمنی و پیشگیرانه در چهارشنبه آخرسال را جدی بگیرند.

جواد ملکی در مراسمی که در این مدرسه برگزار شد، گفت: در سال 95 شما دانش آموزان پای عهدی که بستید ایستادید و هزینه‌های ترقه بازی و کارهای خطرناک چهارشنبه سوری را ضمن اینکه حذف کردید بلکه صرف هزینه مدرسه سازی کردید و از این بابت جای قدر دانی و سپاس از شما دانش آموزان هست.

سخنگوی آتش نشانی گفت: بخاطر آسیب‌هایی که از بابت کارهای خطرناک چهارشنبه سوری دامنگیر بسیاری از افراد می‌شود متاسفانه همه ساله شاهد صدمات فراوان بودیم و حرکت‌های ناهنجار و آسیب‌زا موجب مصدوم شدن افراد می‌شد که این منطقه و این هنرستان کار خوبی را سال گذشته بنا نهاد و به آن عمل کرد و همچنان امسال نیز انتظار داریم تا با هم عهد ببندیم و با امضای تعهد نامه کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک، در شادی و سلامت همشهریانمان سعی و تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار