مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت:

۲۵ درصد آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال، رهگذران هستند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه مردم جشن چهارشنبه آخر سال را به عزا تبدیل نکنند، گفت یک چهارم صدمه دیدگان این مراسم عابران و رهگذران هستند.

کد مطلب: ۸۰۴۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
۲۵ درصد آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال، رهگذران هستند

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، افشین استوار مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: متأسفانه 16 نفر در سال 95 بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال فوت کردند؛ هم‌چنین بیش از 500 نفر در بیمارستان ها بستری و 30 نفر نیز دچار معلولیت شدند.

وی با بیان این که بیشترین موارد حادثه در تهران رخ داد ولی به نسبت جمعیت استان ها غربی، کردستان، آذربایجان غربی و همدان بیشترین سوانح را داشتند، افزود: اغلب سوانح مربوط به نوجوانان پسر بوده که بیش از 80 درصد را تشکیل می دهد، یعنی دو سوم حوادث چهارشنبه آخر سال مربوط به نوجوانان است.

استوار خاطرنشان کرد: ما معتقدیم افزایش آگاهی عمومی و حساسیت جامعه می تواند در پیشگیری از بروز حوادث کاملا موثر باشد چون این حوادث کاملا قابل اجتناب هستند.

وی با بیان این که هر سال تعداد زیادی از مردم به خاطر رفتارهای ضد اجتماعی و حادثه زای عده ای قلیل آسیب می بینند، از مردم خواست در این زمینه مراقب پسران و فرزندان خود باشند ابراز امیدواری کرد که امسال شاهد کاهش این سوانح باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار