در آیین افتتاح رسمی شبکه تلویزیونی ایران کالا

رئیس صداوسیما: شبکه ایران کالا به همه کارآفرینان و تولید کنندگان داخلی خدمات رایگان می دهد

تهران (پانا) - مراسم افتتاح رسمی شبکه تلویزیونی ایران کالا شامگاه گذشته با حضور برخی از وزرای دولت ،نمایندگان مجلس و رئیس رسانه ملی در سالن همایش های صداو سیما برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۳۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس صداوسیما: شبکه ایران کالا به همه کارآفرینان و تولید کنندگان داخلی خدمات رایگان می دهد

شامگاه گذشته علی علی عسکری در حاشیه افتتاح رسمی شبکه ایران کالا با اشاره به دلایل افتتاح این شبکه، گفت: پیشنهاد گفتمان انقلابی و پیشرو مقام معظم رهبری در طرح موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه نجات کشور ایجاب می کرد تا برای تحقق آن کاری ویژه و جهادی در رسانه ملی انجام گیرد، صداوسیما رسانه ای پیگیر در همه حوزه های اقتصادی است که خود را موظف می داند یک کار استثنایی، ویژه و جهادگونه در حوزه اقتصاد انجام دهد، رسانه ملی در یک سال گذشته پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی را در همه شبکه ‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی خود در دستور کار قرار داد اما لازم بود تا برای اثر گذاری بیشتر و حمایت جدی از صنایع کوچک و متوسط کشور شبکه‌ای تلویزیونی راه اندازی شود تا با معرفی کالای ایرانی زمینه رشد فعالیت های اقتصادی در کشور را فراهم کند .

وی ادامه داد: حمایت از صنایع کوچک و متوسط دانش بنیان در کشور از موضوعات مهم برای شبکه ایران کالا است ،تاکید می کنم شرکت های بزرگ توانایی رقابت در فضای بازرگانی را دارند و خود نیز با رسانه های مکتوب و صوتی و تصویری نیاز تبلیغاتی شان را برآورده می کنند اما صنایع دانش بنیان و کارگاه های کوچک و متوسط که توانایی لازم برای تبلیغات ندارند نیاز به حمایت و تبلیغ ویژه دارندچرا که آن ‌ها می توانند زودترخود را به تولید برسانند .

به گفته علی عسگری ، شبکه ایران کالا خود را ملزم می کند که از این شرکت ها و صنایع متوسط حمایت کند و با تبلیغ و معرفی آنها زمینه حضورشان درعرصه رقابت اقتصادی کشور را فراهم سازد، مهمترین ویژگی این بنگاه های اقتصادی، اشتغال زا بودن، زودبازده بودن و توان رقابت آن‌ها با صنایع خارجی است و ما افتخار می کنیم که اکنون در تصمیمی بزرگ شرایط تبلیغ رایگان این بنگاه‌ها را در شبکه ایران کالا فراهم کرده‌ایم .

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که هم اکنون هزاران کارخانه بزرگ و کوچک برای تبلیغ و معرفی خود از شبکه ایران کالا ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: ما شاهد حضوراین شرکت ها بر آنتن رسانه ملی خواهیم بود، ملت ایران در خلال این آگهی ها توانمندی های خود و افتخارات فرزندانش را مشاهده خواهد کرد و ما امروز به برکت وجود حضرت زهرای اطهر(س) در خدمت شناسایی و معرفی این صنایع هستیم، مهمترین رسالت ما این است که در این مرزم و بوم کار تولید کنیم و کسانی که در این کشور کار تولید می¬‌کنند، انسان‌های گرانقدری هستند که باید آن‌ها را تکریم کرد. وی افزود: اگر ملتی بازار خود را در اختیار بیگانگان قرار دهد، در واقع بالاترین توان اقتصادی خود را در اختیار آنها قرار داده و عامل حیاتش را از دست داده است .

وی خاطر نشان کرد: کوتاهی در مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور پذیرفتنی نیست و نیازمند اقدام جدی در این خصوص هستیم، ما ملت بزرگ و قدرتمندی هستیم و بازار 80 میلیونی ای در اختیارمان است که می‌توان در آن تولید کرد و از تولیدات خودمان مصرف کنیم .

رئیس سازمان صداو سیما در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: وظیفه ما در شبکه ایران کالا ارائه خدمات رایگان به همه کارآفرینان و مدیرانی است که در این شرایط سخت اقتصادی فعالیت می کنند و از این طریق کالاهای آنها را معرفی و در بازار فروش از آنها حمایت خواهیم کرد .

وی خطاب به مدیر شبکه ایران کالا ، گفت:این شبکه علاوه بر برودکست به برودبند و فضای مجازی نیز توجه کند و با راه اندازی سایت پرقدرت و پربار، فضایی را برای انتخاب مردم در فضای مجازی فراهم کند .

رئیس رسانه ملی در پایان سخنان خود تصریح کرد: با توجه به چتر حمایتی اصناف از این بنگاه ها ما نیز در کنار شما این وظیفه ملی را انجام خواهیم داد و در جهت عدالت اقتصادی گام برخواهیم داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار