معاون آموزش متوسطۀ مدیریت آموزش و پرورش پاکدشت:

زبان هنر به ما کمک می کند تا در مسیر درست گام برداریم

پاکدشت (پانا)- آئین افتتاحیۀ چهل و هفتمین جشنوارۀ بین المللی فیلم رشد ، با حضور دانش آموزان دورۀ دوم متوسطه، در سالن همایش های کانون دانش آموزی شهدای پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۳۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
زبان هنر به ما کمک می کند تا در مسیر درست گام برداریم

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های تهران جواد نجفی، معاون آموزش متوسطۀ مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در این آئین، ضمن تقدیر از حضور دانش آموزان و فرهنگیان ضمن اظهار امیدواری در این زمینه که دانش آموزان شهرستان پاکدشت بتوانند روزهای خوبی را در این جشنواره سپری کنند، گفت: جشنوارۀ فیلم رشد دقیقاً در سال تولد من آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است.

وی در ادامه گفت : این جشنواره در روزهای ابتدایی آغاز به کار خود در دوران پهلوی تحت عنوان فستیوال فیلم کار می کرد و پس از انقلاب اسلامی نام جشنوارۀ بین المللی فیلم رشد را برای خود برگزید و پس از توقفی کوتاه از سال 57 تا 64، همه ساله به فعالیت خویش ادامه داده است.

این مقام مسئول، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این آئین، با اذعان به این امر که علمای اقتصاد بر این باورند که یک جامعه برای دستیابی به توسعه نیازمند نشاط و شادابی است، ادامه داد: جامعه ای که دچارخمودگی باشد، همواره غمگین خواهد بود و ویژگی های خاص توسعه را نخواهد داشت.

نجفی، نشاط و شادابی را مهم ترین ویژگی یک جامعۀ پویا دانسته و با تأکید بر این مفهوم که هنر می تواند با تکیه بر پتانسیل تصویر، تأثیرگزاری در انتقال مفاهیم را دوچندان سازد، اظهار داشت: هنر هفتم و سینما، به لحاظ یادگیری یکی از تأثیرگزارترین ابزارهاست و یادگیری و یاددهی به وسیلۀ این ابزار می تواند مراتب ماندگاری در ذهن جوانان و نوجوانان را دوچندان سازد.

معاون آموزش متوسطۀ ادارۀ آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، در بخشی دیگر از سخنان خود، با مرور خاطره روزهای دانش آموزی، تصریح کرد: در آن زمان نیز به خوبی به یاد دارم که تفهیم مفاهیم در کلاس هایی مانند نقاشی به مراتب تأثیرگزارتر صورت می گرفت و دقیقاً به همین خاطر بود که دانش آموزان، شرکت در این کلاس ها را بیشتر از دیگر کلاس ها دوست داشتند.

وی هنر را سرچشمه ای برگرفته از درون انسان دانسته و با اشاره به این موضوع که هنرمند می توان از درون خویش سخن بگوید، تأکید کرد: هنرمند از درونیات خویش است که می تواند بر افراد مقابل خویش تأثیر بگذارد و از همین روست که می بینیم جایگاه هنر نزد همگان، جایگاهی ویژه است.

نجفی با اشاره به این که اگر روزی در انتقال مفاهیم مد نظر خود به دیگران دچار مشکل شویم، زبان هنر به ما کمک می کند تا بتوانیم در این مسیر درست گام برداریم، یادآور شد: هنر مفاهیم را به زبان قابل فهم به روز رسانی می کند و سخت ترین مفاهیم را از طریق همین زبان می توان به تمامی اقشار جامعه انتقال داد.

این مقام مسئول با تأکید بر این امر که اگر امروز مجموعه ای شریف با عنوان مختارنامه به روی آنتن تلویزیون می آید و می تواند تأثیرگزار باشد، از کارکرد هنر است، گفت: امروز اگر از قشر جوان و نوجوان سؤال کنیم که آیا مختار را می شناسید یا خیر به راحتی خواهیم دید که مجموعه تأثیر خود را گذاشته است و همین تصویر توانسته است مفاهیمی عمیق را به صورت پایدار در ذهن مخاطب جوان و نوجوان خویش تثبیت سازد.

وی با اشاره به این موضوع که سرعت رسانه های جدید در انتقال مفاهیم بسیار بیشتر است و بسیار تأثیرگزارتر از گذشته عمل می کند، افزود: امروز رسانه ها زبان تصویر را در اختیار دارند و می توانند از طریق همین تأثیرگزاری مخاطب خویش را با خود نگاه دارد.

/ خبرنگار: امین کردبچه چنگی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار