«گوتاپلاتسن» به کارگردانی شهاب محرابی جایزه بزرگ جشنواره فیلم «یوتوبوری» سوئد را گرفت

تهران (پانا) - فیلم کوتاه «گوتاپلاتسن» به کارگردانی شهاب محرابی فیلمساز ایرانی مقیم سوئد، جایزه بزرگ و 580 هزار کرونی چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» سوئد را از آن خود کرد.

کد مطلب: ۸۰۳۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
«گوتاپلاتسن» به کارگردانی شهاب محرابی جایزه بزرگ جشنواره فیلم «یوتوبوری» سوئد را گرفت

فیلم کوتاه «گوتاپلاتسن» Götaplatsen به کارگردانی شهاب محرابی فیلمساز جوان ایرانی مقیم سوئد در چند سانس مختلف در بخش رقابتی «فیلم‌های کوتاه سوئد»؛ ویژه فیلم‌های منطقه اسکاندیناوی در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» (گوتبورگ) Goteborg در شهر یوتوبوری سوئد روی پرده رفت و از طرف اعضای هیئت داوران و همچنین تماشاگران این جشنواره، جایزه 580 هزار کرونی (340 میلیون تومان) برای حمایت از تولید اثر بعدی به این کارگردان ایرانی اهدا شد. این جایزه، بزرگترین جایزه نقدی فیلم کوتاه در جهان محسوب می‌شود.
اعضای هیئت داوران بخش رقابتی «فیلم‌های کوتاه سوئد» در جشنواره بین‌المللی فیلم «گوتبورگ» که عبارت بودند از؛ «نیکیشا آندرسون»Nikeisha Andersson کارگردان، «فریدا روهل» Frida Röhl مدیر هنری، «آنا ویتز» Anna Weitz تهیه‌کننده و «یوناس اسکیلسون» Jonas Eskilsson کارگردان؛ در هنگام اهدای جایزه بزرگ به فیلم کوتاه «گوتاپلاتسن» به شهاب محرابی، بیانیه خود را این‌گونه قرائت کردند: این جایزه به فیلمی اهدا می‌شود که بیننده را به چالش می‌کشد و وی را نگران می‌کند؛ فیلمی که می‌خواهد سوالی را مطرح کند به همان اندازه که از ما می‌پرسد که چگونه می‌توان مشکلات اجتماعی را بدون بازسازی تصویری آن بفهمیم. هیئت داوران معتقدند که فیلم «گوتاپلاتسن» نشان می‌دهد نه تنها داستان‌های جدید مورد نیاز است، بله راه‌‌های جدیدی برای گفتن وجود دارد.
شهاب محرابی بعد از دریافت جایزه 580 هزار کرونی جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» گفت: خیلی خوشحالم و بسیار افتخار می‌کنم که فیلمم در کنار بسیاری از فیلم‌های خوب دیگر قرار گرفته است. بالاتر از آن، یک شب به یادماندنی و پر از بازخوردهای عالی را مشاهده کردم. در اینجا واقعاً می‌خواهم از شهروندان محترم و داوران جشنواره، برای این فرصتی که به من دادند؛ تشکر کنم.
جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» سوئد که بزرگترین جشنواره و رویداد سینمایی در منطقه اسکاندیناوی محسوب می‌شود؛ چهل و یکمین دوره آن با مدیریت هنری «یوناس هولمبرگ» Jonas Holmberg و با نمایش 399 از کارگردانان 78 کشور جهان در چندین بخش مختلف رقابتی و غیرقابتی در 10 سینما و 40 سالن سینمایی در شهر یوتوبوری در کشور سوئد برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار