آموزش و پرورش لرستان و شرکت برق تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

خرم آباد (پانا) - سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان از عقد تفاهم نامه همکاری با شرکت برق با هدف فرهنگ سازی رعایت الگوی مصرف حامل های انرژی خبر داد .

کد مطلب: ۸۰۳۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش لرستان و شرکت برق تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

خیراله خیرایی در دیدار با مدیر عامل شرکت برق لرستان به تسویه بدهی 26میلیارد ریالی برق مدارس با تهاتر مطالبات و بدهی‌های دولت از طریق واگذاری اسناد تسویه خزانه و پیگیری های همه جانبه مدیر عامل شرکت برق اشاره کرد و گفت : با توجه به تصویب لایحه معافیت مدارس از پرداخت حامل های انرژی با رعایت الگوی مصرف ضرورت دارد تا مدارس آموزش های لازم را برای مصرف بهینه انرژی و رعایت الگوی مصرف ببینند.

وی بر این نکته تصریح کرد که اصلاح الگوی مصرف می‌تواند نقش اساسی در ایجاد عدالت و پیشرفت کشور داشته باشد و اضافه کرد : جلب مشارکت مدارس و افزایش آگاهی‌های آنان نسبت به مصرف صحیح امکانات و منابع، از راهکارها ی اصلاح الگوی مصرف و نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه در جامعه است .

خیرایی یکی از پیش نیازهای نهادینه شدن فرهنگ رعایت الگوی مصرف را ، زمینه سازی ذهنی و فرهنگی برای دانش آموزان و فرهنگیان برشمردو ادامه داد : در همین راستا تفاهم نامه ای با شرکت برق منعقد شده که بر اساس آن از ظرفیت کارشناسان این شرکت برای آموزش مدیران و دانش آموزان و روش های اصلاح الگوی مصرف حامل های انرژی استفاده خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق لرستان هم توسعه درآمد زایی را از جمله راهبرد شرکت برق بر شمرد و گفت : با وجودی که باید شرکت برق از تمام ظرفیت ها استفاده کند تا فروش بیشتری در این زمینه داشته باشد اما نمی تواند نسبت به آینده کشور و حفاظت محیط زیست بی تفاوت باشد .

فریدون خودنیا افزود :به ازای هرکیلو وات ساعت برقی که مصرف می شود شش دهم کیلو گرم گاز دی اکسید کربن هم وارد چرخه محیط زیست می شود و آلودگی های زیست محیطی را تشدید می کند .

وی تاکید کرد : از طرفی ما با محدودیت تولید برق مواجه هستیم زیرا اولا ً اعتبار لازم را برای تولید برق در دسترس نداریم و ثانیا مدت زمان احداث یک نیروگاه بین سه تا شش سال به طول خواهد انجامید که به بهره برداری برسد .

خودنیا تصریح کرد : بر همین اساس شرکت برق نگاه فرابخشی را راهبرد خود قرار داده و تلاش می کند تا مردم را به مشارکت در تولید انرژی ترغیب و تشویق کند .

وی ادامه داد : آموزش و پرورش از دستگاههایی است که اگر بتواند در فرهنگ سازی مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف در جامعه کمک کند ، دستاوردهایی را به دنبال خواهد داشت که نفع آن به مراتب بیشتر و گسترده تر خواهد بود .

مدیر عامل شرکت برق در ادامه تاکید کرد : طرحی در دست اجرا داریم که بر اساس آن از مردم دعوت می شود تا در تولید برق و راه اندازی پنل های خورشیدی در پشت بام های منازل مسکونی مشارکت کنند و شرکت برق هم قراردادی بیست ساله مبنی بر خرید تضمینی برق منعقد می کند که هر کیلو وات ساعت برق را به مبلغ 8میلیون ریال خریداری کرده و هر ساله بر اساس نرخ تورم مبلغ خرید را افزایش دهد .

وی اجرای این طرح را عامل مهمی در اشتغال زایی عنوان کردو گفت : با اجرای این طرح می شود 3هزار شغل را ایجاد کرد .

خودنیا به تاکید مقام معظم رهبری هم در خصوص ثروت زابودن علوم اشاره کرد و ادامه داد : در سال آینده تعدادی از مدارس تحت پوشش بهینه سازی سیستم برق با هزینه شرکت توانیر قرار خواهند گرفت .

وی زمیته فعالیت و همکاری بین شرکت برق و آموزش و پرورش را گسترده عنوان کرد و گفت : شرکت برق به فرهنگیان هم برای احداث سلولهای خورشیدی تا 5کیلو وات ساعت تسهیلات اعطاء می کند

خودنیا فرهنگ کار و تولید را در جامعه مطلوب ندانست و اضافه کرد : باید کار و تولید در جامعه مقدس شمرده شود .

وی همچنین تاکید کرد که شرکت برق از هرگونه همکاری با آموزش و پرورش دریغ نخواهد کرد و ادامه داد : از سال آینده با تصویب مجلس مدارس از پرداخت حامل های انرژی با رعایت الگوی مصرف معاف خواهند شد و ضرورت دارد که پیش از اجرای این مصوبه راهکارهای لازم را برای اصلاح الگوی مصرف و آموزش کارکنان و دانش آموزان به کار بندند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار