تفاهم‌نامه همکاری بین بهزیستی و اداره کل آموزش و پرورش لرستان

لرستان (پانا) - در راستای اجرای فرمان امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر لزوم حمایت و مشارکت سازمان‌ها در اجرای برنامه‌های سواد آموزی تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل آموزش پرورش و بهزیستی لرستان منعقد شد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه همکاری بین بهزیستی و اداره کل آموزش و پرورش لرستان

این تفاهم نامه به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود دو اداره کل در شناسایی جذب و آموزش بی سوادان و کم سوادان گروه سنی ١٠ تا ۶٠ سال و توانمندسازی افراد تحت پوشش بهزیستی لرستان و اعضای خانواده آنها با چهار هدف مشخص تایید شد.

اهداف آن به این شرح است.

۱- سرانجام بخشی به بی سوادی مددجویان آموزش پذیر بی سواد تحت پوشش بهزیستی و خانواده های آنها

۲- ایجاد تثبیت و توسعه مهارت‌های سواد در مخاطبان

۳- توانمندسازی بی سوادان و کم سوادان افراد تحت پوشش بهزیستی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت‌ها.

۴- جامعه محور کردن سواد آموزی و توسعه آموزش‌های تابعی با تهیه تولید و آموزش محتوای خاص منعقد شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه کشور ما با حدود ٧ و نیم میلیون بی‌سواد روبه‌روست، گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات جامعه ما آسیب های اجتماعی است و طبق آمارها و رصدهایی که صورت گرفته است بیشتر از قشر ضعیف و کم برخوردار و بی سواد و کم سواد هستند.

وی گفت: عامل اصلی آسیب های اجتماعی همان بحث فرهنگ و سوادآموزی است و ما در بهزیستی زمانی می توانیم روی مسئله آموزش و آگاهی بخشی مانور دهیم و به نتیجه مطلوب و دلخواهمان برسیم که خانواده‌ها از حداقل سواد کافی برخوردار باشند.

عمودی زاده تصریح کرد: در راستای اجرای این تفاهم نامه می توانیم از ظرفیت سی بی آر شهری و روستایی نیز استفاده کنیم.

برخی رئوس همکاری های مشترڪ در این تفاهم نامه عبارتند از تکمیل و تبادل بانک اطلاعاتی بی سوادان و کم سوادان دو اداره کل، همکاری مشترک در قالب دستورالعمل‌های اجرایی بین سازمانی و ابلاغ آن به شهرستان‌ها، سرانجام بخشی به بی سوادی افراد واجد شرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی در گروه‌سنی ۱۰ تا ۶۰ سال تا پایان سال ۱۴۰۴ در قالب تهیه سند راهبردی باسوادی مددجویان.

در مراسم امضای این تفاهم نامه، منصور بازگیر، معاون نهضت سوادآموزی،سیروس ویسکرمی، رییس دوره های سوادآموزی و همایون عمودی زاده، مدیرکل بهزیستی لرستان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار