رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران: مدیران استراتژیک کشور باید به آخرین تکنیک‌ها مجهز باشند

تهران (پانا) -به گفته رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، مدیران استراتژیک باید بتوانند قابلیت انطباق بنگاه با شرایط بین‌الملل را داشته باشند چون در حالت عدم اطمینان کامل به شرایط بین‌المللی‌، کار بسیار سخت و پر ریسک است در این حالت مدیران بنگاه‌ها باید به صلاح دانایی، آموزش و آخرین تکنیک‌ها مجهز باشند.

کد مطلب: ۸۰۲۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران: مدیران استراتژیک کشور باید به آخرین تکنیک‌ها مجهز باشند

به گزارش شاتا منصور معظمی در پانزدهمین همایش اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی افزود: ما باید به سمت کارآمدی بیشتر حرکت کنیم و بنگاه‌های ما نیز باید به سمت بزرگ شدن و بالا رفتن قدرت و رقابت بروند و باید برای سنجش خودمان با بزرگان بنگاه‌ها بسنجیم و به سمت برندسازی حرکت کنیم.
معظمی با اشاره به آثار مثبت برجام بر اقتصاد و صادرات کشور تصریح کرد: بالاترین رشد اقتصادی در سال 95 و رسیدن به صادرات 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت به عنوان بالاترین میزان صادرات به طور قطع و یقین از آثار مثبت برجام است و در حوزه روابط بین‌المللی اگر فرصت‌هایی برای بنگاه‌ها ایجاد شد از آثار برجام بود.
وی در ادامه با بیان اینکه افزایش ظرفیت در اقتصاد ناشی از افزایش سرمایه‌گذاری است و این منبعث از سیستم بانکی یا بیرون از این سیستم است اضافه کرد: این در حالی است که سیستم بانکی امروز پاسخگوی نیاز بنگاه‌های اقتصادی نیست و نرخ سود 18 درصدی بانکی برای هیچ بنگاه اقتصادی رضایت‌بخش نیست و سیستم بانکی با این روش نمی‌تواند نقشی در توسعه داشته باشد و تنها راه شاید مسایل بین‌المللی باشد.
معظمی اظهار کرد:‌ یقیناً لازم است ارتباطات ما با جهان ارتباطاتی منطقی براساس حفظ منافع کشور باشد و این در تقابل و خلاف ارزش‌ها نیست و نخواهد بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: سعی کنیم هزینه‌های رفتاری‌مان را کاهش دهیم که برای کشور لازم است و اجازه دهیم حرف‌ها از بستر خودش گفته شود مسایل خارجی مسایل نظامی امنیتی و غیره از جایگاه خودش باشد که تداخل اینها هزینه‌زاست.
وی ادامه داد: انقلاب صنعتی و حاکمیت دیجیتال در بنگاه‌ها بسیار جدی است و استفاده از این فن در بنگاه‌ها ضروری است.
وی تصریح کرد: بدنه دولت به شدت از نیروهای کیفی خالی شده و این جای نگرانی دارد. اکثریت قاطع مدیران سرمایه‌های کشور و دارای تجربه و دانش‌اند و ما باید اینها را پاس بداریم.
معظمی اظهار کرد: سازمان مدیریت صنعتی که مسئولیت مهم توسعه مدیریت را برعهده دارد سال گذشته مأمور و متعهد به تربیت 500 مدیر صنعتی در کلاس جهانی شد اما استقبال مورد انتظار محقق نشد.
وی ادامه داد: این سازمان برای تربیت مدیران صنعتی بنگاه‌های کشور بدون چشمداشت اقتصادی آماده است و این فرصتی برای بنگاه‌ها و به نفع آنهاست چرا که هیچگاه از آموزش و بهنگام‌ کردن ضرر نمی‌بینیم.
معظمی یادآور شد: مدیران استراتژیک باید بتوانند قابلیت انطباق بنگاه با شرایط بین‌الملل را داشته باشند. چرا که در حالت عدم اطمینان کامل به شرایط بین‌المللی کار بسیار سخت و ریسک است در این حالت مدیران بنگاه‌ها باید به صلاح دانایی، آموزش و آخرین تکنیک‌ها مجهز باشند.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این همایش تصریح کرد: بهره‌وری برای سرآمد کردن بنگاه‌ها ضروری است و بخش خصوصی در این زمینه دغدغه و حساسیت بیشتری نسبت به بخش دولتی دارد مشارکت کنیم و با استفاده از خرد جمعی ببینیم که چگونه می‌توان تبادل افکار را صورت داد و تجارت مثبت در عین رقابت در اختیار دیگران قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار