هفتمین دوره جشنواره ملی داناب در مدارس استان اصفهان آغاز شد

کاشان (پانا) - دبیر جشنواره ملی داناب از آغاز هفتمین دوره برگزاری این طرح در مدارس دوره اول متوسطه استان اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۱۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
هفتمین دوره جشنواره ملی داناب در مدارس استان اصفهان آغاز شد

مهسا آستانه در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: مشارکت دانش آموزان به عنوان نسلهای آینده وتصمیم ساز در طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب و مسوولیت پذیری شهروندان در خصوص بحران کم آبی از جمله اهداف اجرای این جشنواره است.

به گفته وی، در اجرای جشنواره طرح داناب، 190هزار دانش آموز در قالب مسابقات نقاشی، عکس، وبلاگ، تولید محتوای الکترونیکی، داستان، مقاله پژوهشی،شعر، طراحی پوستر با مفاهیم علمی، آموزشی و فرهنگی طرح داناب برای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف آب مشارکت می کنند.

وی افزود: طرح تعادل بخشی منابع آب کشور در قالب 15 پروژه از سال 94 توسط شرکتهای آب منطقه ای و مشارکت سایر ذی نفعان و ذی ربطان درحال اجرا می باشد اما زیر بنای موفقیت همه این طرحها، اطلاع رسانی و آموزش است که باید از مدارس شروع شده و در جامعه فرهنگسازی شود.

وی تصریح کرد: مسائل‌ مربوط‌ به‌ محیط‌ زیست‌ انسان، زمانی به نتیجه می رسد که‌همه‌ شهروندان‌، به طور موثر و مسوولانه در فرآیند تصمیم‌گیری‌ و اجرای آن‌ مشارکت‌ داشته‌ باشند.

دبیر جشنواره ملی داناب گفت: انسان‌ها زمانی می توانند چالشها را حل کنند که به درستی آن را شناخته و برای روبرو شدن با آن برنامه داشته باشند و نمی توان به حفظ چند صفحه از کتاب و تهیه مقاله برای نجات بحرانهای جامعه کاری کرد و هدف از طرح داناب، کسب راهکار از دانش آموزانی است که شهروندان آینده خواهند بود.

آستانه افزود: جشنواره ملی داناب از اول اسفند آغاز و تا 15 اردیبهشت سال آینده ادامه دارد در این مدت، مربیان با اجرای فعالیت آموزشی در قالب کارگاه، نمایشگاه و فعالیت های جنبی اقدام کرده و آثار برتر را بر روی سایت danab.esrw.ir بارگذاری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار