مدیر کل آموزش و پرروش استان اردبیل خبر داد:

مشارکت 174هزار نفر از دانش‌آموزان و اولیای مدارس در طرح داناب

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح داناب در استان اردبیل 174 هزار نفر از دانش آموزان و اولیای مدارس در این طرح شرکت کرده‌اند.

کد مطلب: ۷۱۰۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

احمد ناصری در آیین افتتاحیه طرح دانش آموزی نجات آب «داناب» در کانون فرهنگی، تربیتی پسرانه شهید رجایی اردبیل اظهار کرد: در سه سال اولیه اجرای طرح داناب در اردبیل 120 هزار نفر از دانش‌آموزان، اولیا و خانواده آموزش و پرورش در این طرح شرکت کرده و در سالجاری نیز 54 هزار نفر از خانواده آموزش و پرورش در این طرح مشارکت خواهند داشت .

وی با اشاره به اینکه طرح داناب با تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو در راستای فرهنگسازی مصرف آب در کشور در حال اجراست، خاطرنشان کرد: در استان اردبیل نیز در چهار سال اخیر استقبال مناسبی از این طرح صورت گرفته و نحوه صحیح مصرف آب در بین خانواده‌ها ترویج یافته است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل رسالت اصلی آموزش و پرورش را فرهنگسازی در جامعه در تمامی ابعاد اعلام کرد و افزود: با برنامه‌ریزی هوشمندانه در مدارس زیر نظر کارشناسان و در حوزه‌های معاونت متوسطه ابتدایی و علاقمندان طرح پروژه داناب در اردبیل موفق بوده و در شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش نیز این طرح با جدبت مدیران و معاونان در حال اجراست .

ناصری بهره‌وری مناسب از منابع و امکانات را یک وظیفه اجتماعی و اخلاقی دانست و تصریح کرد: استفاده بهینه از منابع آب به ویژه در اردبیل که با بحران جدی آب روبروست بسیار مهم است و در کنار آن ایجاد زمینه‌های مناسب فرهنگسازی نیز باید در راس امور قرار گیرد .

وی استفاده از منابع موجود را با تکیه بر اخلاق‌مداری و عقلانیت یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش وظیفه فرهنگسازی استفاده از صحیح از منابع را در بین دانش‌آموزان و اولیا به شایستگی در حال انجام دارد و طرح داناب به عنوان یک طرح موفق در استان اردبیل از جایگاه ممتازی در آموزش و پرورش برخوردار است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه تا زمانی که وفور نعمت وجود دارد هیچ زمان معنای کمبود و بحران آن را متوجه نخواهیم بود و در مقابل اندک کاستی و نبود منابع می‌تواند ما را با ابعاد بحران آشنا کند که امیدواریم با درک وضعیت کم‌آبی در استان مردم و مسئولان ما نسبت به استفاده صحیح از این ماده گرانبهای حیات اقدام کنند .

ناصری اقدام آب منطقه‌ای اردبیل را در اجرای این طرح در آموزش و پرورش بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: نقش آموزش و پرورش در این میان بسیار مهم است چرا که ما در حال حاضر با داشتن 232 هزار نفر از دانش‌آموز، 22 هزار نفر معلم شاغل و 14 هزار نفر معلم بازنشسته نیمی از جمعیت اردبیل را تحت پوشش داریم که زمینه مناسب فرهنگسازی مصرف آب در این سازمان مهیاست .

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در تمام حوزه‌ها به ویژه کشاورزی به منظور جلوگیری از افت آب در دشت اردبیل ضروری به نظر می‌رسد، ادامه داد: نه تنها در بخش کشاورزی باید در تمام زمینه‌ها و حوزه‌هایی که مصرف آب در آنها بیش از حد مجاز است صرفه‌جویی‌های منطقی و عقلانی اعمال شود تا بیش از این دشت اردبیل با خطر کمبود آب روبرو نشود .

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین به نقش پیشگیرانه دانش‌آموزان در جلوگیری از هدررفت منابع به ویژه آب را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز که برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده فرهنگسازی از طریق دانش‌آموزان مورد تاکید است که با مخاطب‌شناسی و بکارگیری روش‌های نوین سعی در اجرای این سیاست‌های کلان در آموزش و پرورش داریم .

ناصری در ادامه به اجرای پروژه‌های بزرگ آبرسانی در اردبیل به ویژه پایاب سد خدافرین اشاره کرد و گفت: این سد با سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلار در استان اردبیل بزرگترین پروژه اجرایی در بخش آب است که در دراز مدت ثمرات و نتایج بسیار شگرفی را در استان اردبیل به جای خواهد گذاشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار