مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد؛

آغاز پنجمین جشنواره دانش‌آموزی کاوشگران آسمان در استان بوشهر

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر از برگزاری پنجمین دوره جشنواره دانش آموزی ستاره شناسی - طبیعت کاوشگران آسمان در بوشهر خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۱۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز پنجمین جشنواره دانش‌آموزی کاوشگران آسمان در استان بوشهر

ناصر کرمی در این باره اظهار کرد: پنجمین دوره جشنواره دانش آموزی ستاره شناسی - طبیعت کاوشگران آسمان با حضور ۷۰۰ دانش آموز در دو بخش رقابتی و آموزشی برگزار می‌شود و در قالب کمپینگ، با دنیای آسمان، اصول حضور در طبیعت و حفظ محیط زیست آشنا خواهند شد.

کرمی ادامه داد: آشنایی با منظومه شمسی، شناخت و پیمایش آسمان، ساخت ابزارهای نجومی، برپایی چادر و اصول استقرار در طبیعت، شناخت تلسکوپ، دوربین دوچشمی و کار با آن، آسمان نما، گالری عکس، گالری تلسکوپ و… از جمله بخش های متنوع آموزشی این جشنواره است.

وی با بیان اینکه در فاز رقابتی دانش آموزان پروژه‌های خود را از آبان ماه دریافت کرده و تا پایان بهمن ماه فرصت تکمیل آن را داشته‌اند، یادآور شد: در فاز رقابتی، دانش نجومی دانش‌آموزان در سه بخش نظری، شفاهی و عملی جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر افزود: دانش‌آموزان در این پروژه‌ها به صورت عمل‌گرا و گروهی با آسمان آشنا می‌شوند و این اقدام دقت دانش‌آموز در کاوش را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به افتتاحیه این جشنواره با حضور محمد باقری از اساتید برجسته ساعت آفتابی و تاریخ علم گفت: پنجمین دوره جشنواره دانش آموزی ستاره شناسی - طبیعت کاوشگران آسمان از ۲ تا ۱۰ اسفندماه از سوی پژوهش‌سرا و رصدخانه دانش‌آموزی مهر برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار