تیم دانش‌آموزی نجوم ایران عازم بوسان شد؛ پروژه‌های جهانی «تینا» و «سینا» ارائه می‌شود

این ۲ پروژه بر اساس استراتژی ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ اتحادیه بین‌المللی ستاره‌شناسی و بر اساس تجربیات موفق اتحادیه ستاره‌شناسی معلمان ایران، توسط کمیته علمی مجمع عمومی انتخاب شده است

بوشهر (پانا) - تیم نجوم رصدخانه آموزش و پرورش استان بوشهر به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و به سرپرستی حسن باغبانی، عازم مجمع عمومی 2022 اتحادیه بین‌المللی ستاره‌شناسی در بوسان کره جنوبی شد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تیم دانش‌آموزی نجوم ایران عازم بوسان شد؛ پروژه‌های جهانی «تینا» و «سینا» ارائه می‌شود

مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی ستاره‌شناسی هر سه سال یک بار و با هدف ارائه تازه‌ترین دستاوردهای علمی و پژوهشی ستاره‌شناسی توسط کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

تیم ایرانی در روزهای یکم تا یازدهم آگوست (10 تا 21 مرداد)، 14 دستاورد به ویژه 2 پروژه جهانی تینا و سینا (شبکه جهانی ستاره‌شناسی معلمان و شبکه جهانی ستاره‌شناسی دانش‌آموزان) را ارائه می‌دهد. این 2 پروژه بر اساس استراتژی ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ اتحادیه بین‌المللی ستاره‌شناسی و بر اساس تجربیات موفق اتحادیه ستاره‌شناسی معلمان ایران، توسط کمیته علمی مجمع عمومی انتخاب شده است.

گفتنی است چهار رویداد یلدا، نوروز، تیرگان و مهرگان در سرزمین باستانی ایران، بزرگترین و مهمترین رویدادهایی هستند که همواره مورد توجه تیم‌های ستاره‌‌شناسی جهانی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار