انهدام باند کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی با جعل اسناد خودرو

نیشابور (پانا): فرمانده انتظامی خراسان رضوی از انهدام باند کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی با جعل اسناد خودرو در شهرهای نیشابور، مشهد، تربت جام ، بیرجند و یزد خبر داد

کد مطلب: ۸۰۰۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
انهدام باند کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی با جعل اسناد خودرو

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی. قادر کریمی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با کسب خبری مبنی بر فروش خودروهای اجاره ای توسط اعضای یک باند حرفه ای کلاهبرداری در شهر نیشابور موضوع در دستور کار تیمی از پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی های کارآگاهان دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی نیشابور مشخص شد اعضای این باند با اجاره خودرو های لوکس (پرادو ،بی ام و و .. ) به مبالغی بسیار بالا ،به مدت20 روز الی یک ماه در شهر تهران و وثیقه گذاشتن مدارک جعلی مانند چک و ... بیمه نامه و کارت خودرو را دریافت و در دیگر شهرها خودرو به فروش می رساندند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد : تیم رسیدگی کننده پرونده پس از یک سری تحقیقات گسترده پلیسی سه تن از اعضای این باند را که قصد فروش یک دستگاه خودرو "بی ام و" در شهر نیشابور را داشتند شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: در بررسی ابعاد این پرونده مشخص شد این افراد شیاد خودرو اجاره ای را به مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال با خریدار با اسناد جعلی معامله و مبلغ هشتصد میلیون ریال آن را نقدا دریافت و الباقی را برای زمان تنظیم و انتقال سند موکول کرده اند.
کریمی افزود: متهمان که 2 نفر از آنها دارای سوابق کیفری اند در بازجوئی های اولیه به فروش یک دستگاه خودرو "پرادو" نیز به همدستی سه نفر دیگر اعتراف کردند که کارآگاهان پلیس آگاهی با اطلاعات بدست آمده سه عضو دیگر این باند را در عملیات های مجاز دستگیر کردند.
وی ادامه داد: متهمان در بازجوئی های تکمیلی در مواجهه با ادله و مستندات پلیس تاکنون به پنج میلیارد ریال کلاهبرداری با جعل اسناد خودرو در شهر مشهد ،تربت جام ، نیشابور ، یزد و بیرجند اعتراف کردند .
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی از شهروندان خواست در انجام معاملات ملکی ضمن استعلام از مبادی ذیربط و اطمینان از اصالت اسناد توجه داشته باشید که حرص و طمع برای بدست آوردن سود بیشتر همیشه بی خطر نبوده و با هوشیاری در برابر پیشنهاد های وسوسه انگیز مالی ،زمینه جرم را از شیادان سلب کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار