کانون های فرهنگی تربیتی می تواند زمینه خودشکوفا شدن را برای دانش آموزان فراهم کند

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جمع مدیران کانون های فرهنگی تربیتی مناطق و شهرستانها گفت : کانون های فرهنگی تربیتی می تواند زمینه خودشکوفا شدن را برای دانش آموزان فراهم کند .

کد مطلب: ۸۰۰۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان، خدانظر دریکوند افزود : شور ، نشاط و تکاپوی دانش آموزان در کانون های فرهنگی تربیتی انسان را به وجد می آورد و بی اختیار انسان را با آن فضا همنوا می کند.

وی به نقش و جایگاه کانون های فرهنگی تربیتی در رشد و اعتلای فرهنگ اشاره کردو گفت : آموزش و پرورش از هر ظرفیتی برای ارتقاء جایگاه کانون های فرهنگی تربیتی استفاده خواهد کرد و رشدو ارتقای کمی و کیفی فعالیت کانون ها را یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران و روسای آموزش و پرورش قرار خواهد داد .

دریکوند در بخش دیگری از سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که دانش آموزان در مدرسه فرصت چندانی برای شکوفایی و هدایت استعدادهای خود در حیطه های مختلف پیدا نمی کنندو کانون های فرهنگی تربیتی مکان های مناسبی است تا این استعدادها را شناسایی و شکوفا کنند .

وی در بیان این استعدادها گفت : کانون مکانی است که قالب های کلاس درس را ندارد و دانش آموزان می توانند در این مکان ها از یکدیگر یاد بگیرندو زمینه شکوفا شدن استعدادهای خود را فراهم کنند.

دریکوند در ادامه با تقدیر از اقدامات مثبت انجام شده در کانون فرهنگی تربیتی ادب ادامه داد : انسان در این فضا که آمیخته ای از هنر ، ظرافت و خلاقیت است ، احساس آرامش می کند .

دریکوند در ادامه تصریح کرد : در قالب برخی برنامه ها مانند شعر ، قصه ، انجمن های هنری و ادبی ، مدیحه سرایی و ... می توان مفاهیم تربیتی را به دانش آموزان انتقال داد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به ضرورت شفافیت مالی کانونها تاکید کردو گفت : باید درآمدها و هزینه های کانون را شفاف کرد و در چارچوب مقررات پس از طی فرایند قانونی درآمدها را در چرخه هزینه های جاری و عمرانی کانون قرار داد .

دریکوند در پایان بر افزایش نشاط اجتماعی نسل جوان و نهادینه کردن شادی و نشاط سالم و دوری از افسردگی و پرورش روحیه مهربانی و اخلاق تاکید کرد و افزود : باید تلاش کنیم تا نسلی تربیت شود که بتواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور باشد .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد هم با اشاره به نقش هنر در تعلیم و تربیت دانش آموزان و توسعه فرهنگی جامعه گفت : آموزش و پرورش تلاش خواهد کرد تا با استفاده از هنر و اندیشه زمینه تکامل فردی و اجتماعی دانش آموزان را فراهم کند .

اسداله عباس زاده افزود : با رعایت اصل شایسته سالاری در سپردن مناصب به افراد می توان زمینه ارتقای شاخص های مختلف را فراهم آورد.

وی تاکید کرد : تجربه هم ثابت کرده که هر جا که کارها به افراد کاردان سپرده می شود رضایت عمومی و اعتماد قاطبه فرهنگیان حاصل می شود و در کانون فرهنگی تربیتی ادب این اصل به نوعی عملیاتی و اجرایی شده است .

وی به نقش کانون های فرهنگی تربیتی در توفیق بیشتر دانش آموزان در رشته های فرهنگی هنری هم اشاره کرد و افزود : بسیاری از رتبه های کسب شده در کانونها رقم خورده و پرورش یافته است .

عنایت صادقی رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش لرستان از حمایت های بی دریغ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تقدیر کرد و گفت : بسیاری از توفیق های ما در عرصه های فرهنگی هنری مرهون نگاه جامع و حمایت های ارزنده آقای دریکوند است .

در پایان این جلسه هم از تلاش های حشمت اله خالقی از پیشکسوتان کانون های فرهنگی تربیتی و یگانه از هنرمندان کانونهای فرهنگی تربیتی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار