«قاچاق اعضای بدن در هند و نپال» به روایت پرس تی وی

تهران (پانا) - «هند – نپال، کلیه به هر قیمتی عنوان مستندی در شبکه پرس تی وی است که به موضوع قاچاق اعضای بدن انسان در مناطقی از هند و نپال می پردازد.

کد مطلب: ۸۰۰۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
«قاچاق اعضای بدن در هند و نپال» به روایت پرس تی وی

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند به زبان فرانسه و محصول سال 2015 است.
مستند «هند - نپال کلیه به هر قیمتی» به تشریح وضعیت یکی از مناطق کشور نپال که تبدیل به یک منطقه قاچاق اعضای بدن انسان شده است، می پردازد. در این راستا، قاچاقچیان کلیه، یک تجارت زیرزمینی به راه انداخته و با دادن پول به مردم ساده و فقیر منطقه، آنها را راضی می کنند تا کلیه هایشان را بفروشند.
دوربین این مستند به سراغ افرادی که کلیه هایشان را فروخته اند رفته و شرایط آنها را از زبان خودشان بازگو می کند. آنها می گویند پولی که به آنها پیشنهاد داده اند با توجه به وضع مالی بدی که دارند، برایشان زیاد و وسوسه انگیز بوده است. بعضی از آنها نیز می گویند که حتی نمی دانسته اند کلیه چیست. همچنین اکثر این افراد به دلیل عمل جراحی غیر اصولی، بعد از گذشت زمان زیادی از انجام عمل جراحی، دچار عوارض شدیدی شده اند.
در ادامه این مستند دوربین راهی هند شده و سری به شهر کلکته زده است؛ شهری که بیمارستان های خصوصی زیادی در آن وجود دارد که کارشان بیشتر خرید و فروش و پیوند کلیه است. هر روز در رسانه های این شهر از دستگیری قاچاقچیان کلیه اخباری منتشر می شود.
مستند «هند - نپال: کلیه به هر قیمتی» سه شنبه 1 اسفند ماه ساعت 07:00 به وقت تهران روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود و تکرار آن سه شنبه ساعت 23:00 ، چهارشنبه ساعت 17:00 ، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 03:00 بامداد پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار