شبکه پرس تی وی جرایم جنگی آمریکا در ویتنام را به تصویر می کشد

تهران (پانا) - مستند «جنگ و جرایم جنگی» در شبکه پرس تی وی به بررسی موضوع استفاده آمریکا از نوعی علف کش در خلال جنگ ویتنام می پردازد.

کد مطلب: ۷۱۲۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این مستند محصول سال 2014 است و به بررسی موضوع استفاده آمریکا از نوعی علف کش در خلال جنگ ویتنام که علاوه بر تخریب برنامه ریزی شده کشاورزی در این کشور، آثار و زیان های جبران ناپذیر بر سلامتی نسلی مردم ویتنام گذاشته است، می پردازد.
مستند «جنگ و جرایم جنگی» در ادامه به تبعات ناشی از این اقدام آمریکا از جمله قحطی و گرسنگی در ویتنام اشاره می کند و تاثیرات بسیار مخرب طولانی تر این مواد سمی بر نسل آن زمان و نسل های بعد از آن از جمله انواع سرطان ها و تولد نوزادان معلول را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.
این مستند همچنین پرده از این واقعیت برمی دارد که آمریکا هیچگاه حاضر نشده است بابت جرمی که مرتکب شده غرامت پرداخت کند و در پایان، نام تک تک عاملین این جنایت را بیان کرده و آنها را به دلیل ارتکاب این عمل غیرانسانی مورد نکوهش قرار می دهد.
مستند «جنگ و جرایم جنگی» در 4 قسمت 25 دقیقه ای از 26 تا 29 بهمن ماه ساعت 04:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود و تکرار آن نیز در ساعات 09:00 ، 15:00 ، 21:00 . 01:00 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار