رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران خبرداد :

رشد 51 درصدی صادرات گل وگیاه مازندران در سال 91

خبرگزاری پانا : رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران از رشد 51 درصدی صادرات گل وگیاه مازندران در سال 91 خبرداد .

کد مطلب: ۷۵۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛ مرتضی هاشم پور رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با اعلام این مطلب اظهار داشت: صادرات گل وگیاه استان درسال 90 رقم000/768/3 دلاربوده که در سال 91 به رقم 000/695/5 دلار رسیده است.

هاشم پور افزود: صادرات گل و گیاه استان مازندران در سال 91 نسبت به سال 90 رشد ارزشی 51 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه از لحاظ وزنی نیز صادرات گل وگیاه در سال91 نسبت به مدت مشابه سال 90 بیش از26 درصد رشد داشته اظهار داشت: صادرات گل و گیاه استان در سال 91 از رقم 1494 تن به 1881 تن افزایش یافت.

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت انواع گل وگیاه صادره را شاخه بریده ،اصله درخت،درختچه وگیاهان آپارتمانی عنوان کردند.

مرتضی هاشم پور با اشاره به کشورهای هدف صادراتی گل و گیاه استان گفت: کشورهای ci نظیرارمنستان،قزاقستان،ترکمنستان،آذربایجان وکشورهای حوزه خلیج فارس وکشورهایی نظیر عراق، لبنان را بازارهای هدف گل و گیاه استان می باشند.

وی پتانسیل استان را در تولید و صادرات گل و گیاه به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب،خاک حاصلخیز بسیار مطلوب دانست و گفت: مازندران رتبه اول را در تولید گلهای آپارتمانی و گلدانی و همچنین درختچه های زینتی و رتبه دوم در تولید گلهای شاخه بریده را در سطح کشور دارا می باشد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران وجود بازارهای فوق العاده مناسب در کشورهای منطقه cis را فرصت خوبی برای صدور این محصول دانست.

مرتضی هاشم پور تصریح کرد: توسعه زیرساختهای صادراتی دراین بخش نظیر پایانه های صادراتی،ایجاد نمایشگاههای دائمی گل وگیاه، فرهنگ سازی مصرف گل و گیاهان طبیعی،جلوگیری از واردات بی رویه گل هـای مصنوعی دراین بخش را از جمله برنامه های مهم استان برای توسعه صادرات گل و گیاه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار