تحقق زمینه اشتغال 57 هزار و 473 نفر در استان اردبیل

خبرگزاری پانا: استاندار اردبیل از تحقق زمینه اشتغال 57 هزار و 473 نفر در این استان خبرداد.

کد مطلب: ۷۱۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،جلسه كارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد.

در این جلسه استاندار اردبیل با اشاره به اینكه مجموع تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان در سال گذشته 43 هزار و907 نفر بوده است، افزود : از مجموع تعهد اشتغالزایی استان زمینه اشتغال 57 هزار و473 نفر فراهم شده كه با همكاری و تعامل دستگاه های اجرایی و بانك های عامل این میزان اشتغال در استان به 131 درصد رسیده است.
اكبر نیكزاد با بیان اینكه مفهوم تعهد اشتغال به معنای شاغل كردن افراد در ادارات نیست، تصریح كرد: این مفهوم به مهارت آموزشی و ارایه تسهیلات برای ایجاد اشتغال مولد در بین جوانان استان دارد .
وی با اشاره به نامگذاری امسال به حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری افزود: به منظور تبعیت از شعار سال ضروری است در عرصه های عمرانی ، سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی جهش های حماسی داشته باشیم چرا كه ما معتقدیم هرچه قدر دامنه تولید ، كار آفرینی و اشتغال گسترش یابد به همان اندازه آسیب های اجتماعی در بین جوانان منطقه برطرف می شود.
رییس كارگروه اشتغال استان ضمن قدردانی از زحمات بانك های عامل و دستگاه های اجرایی خواستار ارایه خدمات مطلوب هرچه بهتر به مردم شد و گفت: بانك های عامل ومدیران مجموعه های كار آفرین تحول خوبی را درپرداخت تسهیلات درحوزه مشاغل خانگی بوجودآورده اند و انتظارمی رود تاجذب وتخصیص اعتبارات جدید این روند پرداختی را باهمت بیشتر ادامه دهند تادراین زمینه مشكلی نداشته باشیم.
استاندار اردبیل گفت : بانك های عامل جهت رونق بخشیدن و ایجاد اشتغال در زمینه مشاغل خانگی و بنگاه های زود بازده هم چنان تعامل و تلاش مضاعف خود را بكار گیرند.
نیكزاد با اشاره به سهمیه بانك ها و دستگاه های اجرایی در زمینه مشاغل خانگی و بنگاه های زود بازده اظهار داشت : هرچه قدر پرداخت تسهیلات بانك ها در این زمینه بیشتر و مطلوب باشد به همان میزان زمینه اشتغال تحقق شده نیز افزایش خواهد یافت و نهایتاً به تولید وایجاد اشتغال پایدار دراستان كمك كرده و به پویایی اقتصادی و مقابله با تحریم ها منجر می شود.
در ادامه این جلسه مدیركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی استان نیز گفت : متوسط سهمیه سالانه تعهد اشتغال استان بر اساس سند توسعه اشتغال استان 38 هزار نفراست كه مازاد آن توسط دستگاههای مرتبط از جمله میراث فرهنگی ، جهاد كشاورزی و صنعت و معدن توزیع می شود.
حسین منوری با بیان اینكه ضروری است تعهد اشتغال مازاد سال جاری نیز مشخص شود، خواستار تخصیص سهیمه دستگاههای اجرایی درسال جاری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار