طرح فست ( همکاری خانه و مدرسه ) در مدارس دوره ابتدایی شهرستان خرم آباد اجرا می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان لرستان از اجرای آزمایشی طرح فست در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در قالب همکاری خانه و مدرسه در 5دبستان در حاشیه شهرخرم آباد از مهر امسال خبر داد .

کد مطلب: ۷۱۳۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش `پانا ازلرستان ، فرید بهرامی با اعلام این خبر افزود : طرح فست 'همکاری خانه و مدرسه' یکی از 10 طرح موفقی است که در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در برخی از کشورهای جهان اجرا و نتایج ثمربخشی هم در پی داشته است .

وی خاطر نشان کرد : این طرح با همکاری مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل'UNODC' اجرا می شود. بهرامی با تاکید بر اینکه طرح فست به دنبال تقویت روابط خانوادگی و ایجاد یک رابطه صمیمی بین اعضای خانواده است، ادامه داد : در این برنامه فرصت هایی برای والدین فراهم می شود تا با شرکت در جلسات هشت گانه مدتی را صرف بازی انفرادی با کودک خود کنند.

وی تصریح کرد : در این طرح کودکان هم سن و سال در ارتباط با یکدیگر قرار می گیرند تا از این طریق به حمایت از همدیگر بپردازند و متوجه شوند که در وظیفه سنگین مراقبت، تربیت و بزرگ کردن کودکان خود تنها نیستند.

بهرامی تاکید کرد : این طرح به منظور استحکام رابطه والدین با کودک، کودک با کودکان دیگر، والدین با خانواده، والدین با والدین دیگر و والدین با نهادها و سازمان ها مربوط است.

وی افزایش حمایت از توسعه شبکه خانوادگی مانند توسعه سرمایه اجتماعی، بهبود پیشرفت تحصیلی فرزندان، افزایش میزان توجه و دقت و کاهش استرس، افزایش عوامل محافظتی در مراقبت از کودکان، بهبود توانایی والدین برای گوش دادن به فرزندان و برقراری ارتباط ، کاهش تمسخر و پرخاشگری در مدرسه و پیشگیری از مشکلات بهداشت روانی کودکان را از دیگر هدف های این طر ح به شمار آورد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار