معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان

طرح «همکاری خانه و مدرسه» دژی مستحکم در برابر آسیب های اجتماعی است

گرگان (پانا) - تحقیقات و تجربیات کارشناسان تعلیم و تربیت و جامعه شناسان نشان داده است که ارتباط بین خانه و مدرسه نقش اجتناب ناپذیری در اثربخشی برنامه های آموزشی و تربیتی دارد.

کد مطلب: ۸۶۲۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح «همکاری خانه و مدرسه» دژی مستحکم در برابر آسیب های اجتماعی است

رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گلستان بیان داشت: تحقیقات و تجربیات کارشناسان تعلیم و تربیت و جامعه شناسان نشان داده است که ارتباط بین خانه و مدرسه نقش اجتناب ناپذیری در اثربخشی برنامه های آموزشی و تربیتی دارد.

وی طرح «همکاری خانه و مدرسه» را دژی مستحکم در برابر آسیب های اجتماعی دانست و گفت: هر چه تعامل خانواده ها با مدارس بیشتر شود راه نفوذ آسیب های اجتماعی بسته تر خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت ادامه داد: طرح همکاری خانه و مدرسه در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان برگزار خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را توسعه و تعمیق روابط والد - فرزند ، بستر سازی برای مشارکت و همکاری خانه و مدرسه، بهبود و ارتقای مشارکت والدین در فرآیند تعلیم و تربیت فرزندان ، بهبود و توسعه سطح دانش و مهارت های کلامی و ارتباطی زوجین و والد و فرزند و نیز ترغیب روحیه هم افزایی بین خانه و مدرسه بر شمرد و اذعان داشت: این طرح برای چهارمین سال در 16 آموزشگاه دوره ابتدایی پایه اول برگزار می شود که 8 آموزشگاه در شهرستان های شرق استان و 8 آموزشگاه در شهرستان های غرب استان مجری این طرح می باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارگاه های آموزشی - توجیهی شرق استان به میزبانی مینودشت و غرب استان به میزبانی شهرستان آق قلا برگزار شده است.

در همین رابطه محمود نسرکانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آق قلا در جلسه توجیهی مدیران و مدارس غرب استان درباره نقش خانواده ها در زمینه پیشگیری از رفتارهای پر خطر دانش آموزان اظهار داشت: داشتن ارتباط با مدرسه، مدیران و مشاورین حداقل انتظاری است که خانواده ها در این زمینه می توانند انجام دهند.

وی افزود: والدین از آن نظر حائز اهمیت هستند که اولین ماوا و پناهگاه و محل آرامش روحی و روانی فرزندان خود محسوب می شوند و اگر نقش خود را به درستی ایفا کنند تاثیر مثبت و سازنده ای را هم در فرزندان خود و هم در جامعه از خود به نمایش بگذارند به همین دلیل خانواده و مدرسه دو نهاد تاثیر گذار و مهم در الگو سازی افراد جامعه هستند که با توجه به نقش هر کدام می توانند اقدام مثبتی در جهت پیشگیری و درمان معضلات اجتماعی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار