مخالفت مجلس با صدور کارت اشتغال

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور کارت اشتغال برای جوانان مخالفت کردند.

کد مطلب: ۷۱۲۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 24 بهمن ماه) با بخش درآمدی بند الحاقی 2 تبصره 18 لایحه بودجه 97 مخالفت کردند.

این بند مقرر می‌داشت که به‌منظور صدور کارت اشتغال از محل درآمدهای شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود.

بر اساس این گزارش از آنجا که بند مذکور مخالف ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه بود برای تصویب نیاز به دوسوم آراء نمایندگان داشت که با 76 رای موافق،‌101 رای مخالف و 4 رای ممتنع به تصویب نرسید.

علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی امروز بهارستان را عهده‌دار بود حذف بند الحاقی 2 تبصره 18 را به رای گذاشت که با 150 رای موافق،‌39 رای مخالف و 3 رای ممتنع این مهم عملیاتی شد.

به گزارش پانا نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه 97 جزء 1 بند الف تبصره 18 را تصویب کردند.

بر اساس این بند صندوق توسعه ملی مجاز است با تصویب هیات امنا معادل یکصد و 50 هزار میلیارد ریال از منابع ریالی اجازه داده شده در قانون برنامه ششم توسعه را با نرخ صفر درصد نزد بانکهای عامل سپرده گذاری کند.

همچنین نمایندگان جزء 2 بند الف تبصره 18 را که مقرر می‌کرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه دارد از طریق بانک‌های عامل معادل منابع ذکر شده در بند الف را به طرح‌های توسعه تولید و اشتغال تسهیلات اعطا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار