باید فرهنگ کارآفرینی به حوزه دانش‌آموزی برسد

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: برای توسعه جامعه باید فرهنگ کارآفرینی به حوزه دانش‌آموزی برسد تا در آینده شاهد برنامه‌های جدی‌تری برای تربیت شهروندانی کارآفرین باشیم.

کد مطلب: ۷۱۱۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کاشان، حمید رضا کوچکی در آیین گشایش بازارچه کارآفرینی دانش آموزان کاشان اظهار کرد: ترویج فعالیت های کارآفرینی در مدارس، به هدایت تحصیلی و شغلی مناسب دانش‌آموزان از دوران تحصیل کمک می کند و از تحصیل بی‌هدف در دانشگاه‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: برگزاری فعالیت های گروهی مثل بازارچه کارآفرینی گام مهمی در مسیر کاربردی کردن آموزش‌های کلاسی و ترویج فرهنگ کار و اشتغال در جامعه دانش‌آموزی بوده و پاسخگوی یکی از چالش‌های مهم آموزش و پرورش برای توزیع هدفمند بین‌رشته‌ای دانش‌آموزان و هدایت تحصیلی مناسب آن‌ها است.

وی تصریح کرد: ما باید دانش آموزان را به طرف رشته های مهارتی هدایت کنیم. دانش آموزانی که به سمت رشته های مهارتی می روند، پس از فارغ التحصیلی کمتر دچار پدیده بیکاری خواهند شد.

کوچکی گفت: توسعه فراگیر تکنولوژی و تغییرات سریع علم و فناوری در جهان، نیازمند نسلی کارآمد و با مهارت برای آینده است ضمن آنکه توجه به توسعه مهارت آموزی دانش آموزان می تواند برطرف کننده نیازهای آتی کشور نیز باشد.

به گزارش پانا، بازارچه کار و فناوری دانش آموزان کاشان با هدف آشنایی دانش آموزان با مفاهیم کسب و کار، اشتغالزایی و کارآفرینی در دبیرستان حضرت علی اصغر این شهر برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار