مدیرکل آموزش و پرروش استان اردبیل:

با حذف آزمون ها در دوره ی ابتدایی راه برای اجرای سند تحول بنیادین هموار خواهد شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرروش استان اردبیل با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمونهای تیزهوشان و نمونه دولتی در دوره ی ابتدایی، اجرای برنامه ها و طرحهای آموزش ابتدایی از جمله ارزشیابی کیفی و توصیفی جان تازه ای گرفته و راه برای اجرای سند تحول بنیادین هموار خواهد شد.

کد مطلب: ۷۱۰۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد

احمد ناصری با بیان اینکه با این اقدام به موقع شورای عالی آموزش و پرورش زمینه رشد همه جانبه دانش آموزان دوره ی ابتدایی فراهم خواهد شد اظهار داشت: عملا با اجرای آزمونهای ورودی، طرحها و برنامه های دوره ابتدایی در حاشیه قرار گرفته بود و تمام انرژی مدیران و معلمان مدارس ابتدایی به صورت خواسته یا ناخواسته صرف آزمونهای کمی و تستی می شد که در حقیقت کاملا مغایر با اهداف ارزشیابی کیفی توصیفی است.

وی با عنوان اینکه طبق آموزه های دینی در این دوران که باید به پرورش دانش آموزان در تمام ابعاد اخلاقی،دینی،اجتماعی،فرهنگی، زیستی و... پرداخته شود، تصریح کرد: با اجرای این آزمونها در حقییت تمامی فرصت های طلایی دوران کودکی از کودک سلب شده و فقط صرف استرس و اضطراب حاکی از عدم قبولی در این آزمون می شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: آسیبی که از عدم قبولی بر روح و جسم دانش آموزان وارد می شد واقعا غیر قابل جبران بود زیرا دانش آموز دوره ی ابتدایی هنوز در این سن قدرت تشخیص و جبران را ندارد.

ناصری ادامه داد: با حذف این آزمونها آموزگاران دوره ی ابتدایی به خصوص پایه ششم در پی اجرای بهینه ارزشیابی کیفی توصیفی خواهند بود.

به گفته ناصری با اجرای این طرح، هزینه سرسام آور اولیا برای فرزندان خود از قبیل تهیه انواع بسته های آموزشی غیر استاندارد و حضور در کلاسهای غیر ضروری به شدت پایین خواهد آمد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اینکه این طرح باعث کاهش استرس و فراهم نمودن فضای شاد و آرام در محیط یادگیری مدرسه را موجب می شود خاطر نشان کرد: آموزش در دوره ی ابتدایی باید از راه بازی و شادی و لذت اتفاق بیافتد و هیچ دغدغه فکری و ذهنی کودک ابتدایی را تحت الشعاع قرار ندهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: از اثرات مثبت این مصوبه برگرداندن روح خلاقیت و اعتماد به نفس به دانش آموزان ابتدایی و توجه به آموزش مهارتهای زندگی ایرانی و اسلامی و پرورش شهروند خوب و متعهد طبق تعلیمات اسلامی بوده و همچنین اجرای بهینه برنامه ملی شهاب که موازی با ارزشیابی کیفی توصیفی می باشد را تقویت خواهد نمود و به پرورش استعدادهای درونی دانش آموزان با روشهای مختلف آموزشی و تربیتی می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار