وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

هدف بزرگ کشور باید کاهش نرخ بیکاری باشد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای اشتغال خراسان جنوبی که شب گذشته برگزار شد، گفت:با توجه به اینکه بیکاری در کل کشور زیاد است ،باید هدف کشور برای این زمان ، کاهش نرخ بیکاری باشد.

کد مطلب: ۷۱۰۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای اشتغال استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر سهم استان خراسان جنوبی از مشاغل فراگیر 493 میلیارد تومان است و نیز بین 2 تا 8 درصد یارانه سود تسهیلات برای این طرح ها پرداخت می شود.

وی افزود:علاوه بر این اعتبارات ، 236 میلیارد تومان نیز اعتبار برای بخش مشاغل روستایی در نظر گرفته شده است که این اعتبارات با هدف رونق و توسعه روستاهای استان تخصیص یافته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:باید برای اشتغال کشور فکری برداشته شود و همچنین باید رفع معضل بیکاری به عنوان بزرگترین هدف ملت قلمداد شود.

محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت:در ایام دهه فجر امسال یکهزار و 19 پروژه در حوزه های زیرساختی و اقتصادی با سرمایه گذاری حدود یکهزار و 400 میلیارد ریال افتتاح و برای بیش از 2 هزار نفر شغل ایجاد می شود.

مروج الشریعه افزود: در حال حاضر باید به گونه ای برنامه ها ساماندهی شود که صنایع دستی استان خراسان جنوبی، برای 27 میلیون نفر از زوار امام رضا (ع) تولید شود و بتواند نقش مهمی را در اقتصاد استان خراسان جنوبی ایفا کند.

وی افزود:در خصوص این طرح، بانوان به دلیل مشارکت بیشتر در امر ساخت صنایع دستی ، به عنوان پشتوانه عمل خواهند کرد و نیز این بانوان ، آمادگی خود را برای انجام این امر اعلام کرده اند.

مروج الشریعه افزود: یکی از مشکلات مهم جوانان خراسان جنوبی، بیکاری است و نرخ بیکاری در پاییز امسال به 11.8 رسیده است که باید همچنان برای اشتغال جوانان استان که جزء نیروهای مجرب انسانی در کشور اند، اهتمام ویژه شود.

استاندار با اشاره به اینکه میانگین میزان بارش در استان خراسان جنوبی کمتر از 6 میلی متر از ابتدای سال جاری بوده است ، گفت:به دلیل این خشکسالی های پی در پی ، هم اکنون بیش از 400 روستای خراسان جنوبی، با تانکر و به صورت سیار آبرسانی میشوند.

خبرنگاران پانا:سید محمد علی سجادی- امیرعلی قسطچی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار