افتتاح بخش ویژه ICU در مرکز آموزشی درمانی طالقانی ارومیه

بخش ویژه ICU مرکز آموزشی درمانی طالقانی ارومیه در ششمین روز از دهه مبارک فجر افتتاح شد.

کد مطلب: ۷۱۰۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، در این مراسم که با حضور جمعی از مسولین دانشگاهی برگزار شد دکتر قره باغی رئیس این مرکز در گفتگو با خبرنگار وب دا گفت:مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی ارومیه مرکز ریفرال ارائه خدمات به بیماران عفونی، مسمومیت، فوق تخصصی گوارش و..... در سطح استان می باشد و با وجود بیماران بد حال در بخشهای جنرال این مرکز نیاز شدید به افزایش تختهای ویژه احساس می شد.

دکتر ناصر قره باغی افزود: این بخش با رعایت استانداردهای لازم، تاسیسات الکتریکیو مکانیکی، یکسان سازی سقف، اتاق ایزوله با حمام و توالت فرنگی و حمام و تخت رو با سرویس های بهداشتی جداگانه، اتاق دارو و انبارهای مورد نیاز و اتاق پزشک مقیم و سایر امکانات مورد نیاز بخش ICUایجاد شده است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی طالقانی تصریح نمود: برای ایجاد بخش جدید ICU با جابجایی تعدادی واحدهای اداری و داروخانه مرکزی با مساحت 300 متر مربع ، از مهر ماه سال 1395 به پیمانکار واگذار گردید و بعد از طی 4 ماه عملیات اجرایی پروژه در اواخر دی ماه 1395 تحویل گرفته شد.

وی افزود مبلغ بالغ بر 7 میلیارد ریال برای بازسازی تا قبل از تجهیز از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت و ارتقاء هتلینگ هزینه شده و برای تجهیزات پزشکی ، ونتیلاتور و تخت های ویژه از محل اعتبارات وزارتی از بابت تجهیز بخشهای ویژه هزینه گردیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار