مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی: دیپلماسی تجاری ایران قوت می‌گیرد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران می‌گوید با گشایش رسمی دفتر جهانی نمایشگاه‌ها در منطقه خاورمیانه و افریقا تلاش می‌شود تا از بازار صادراتی این کشورها استفاده شود و دیپلماسی تجاری ایران در دنیا قدرت بیشتری پیدا کند.

کد مطلب: ۷۱۰۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد

حسین اسفهبدی در مراسم افتتاح رسمی دفتر ریاست جهانی نمایشگاه‌ها در منطقه خاورمیانه و افریقا اظهار کرد: صد سال از تأسیس این اتحادیه می‌گذرد و گستره آن در اقصی نقاط دنیا به گونه‌ای شده که بخش عمده‌ای از کشورها به‌طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال خود را مرهون صنعت نمایشگاهی هستند.

وی افزود: این اتحادیه تأثیر بسیاری در چرخه اقتصادی و سیاسی کشورها بازی می‌کند از 40 سال پیش نیز ایران رسماً به عضویت این اتحادیه درآمده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی عنوان کرد: ایران به‌عنوان بازوی مشخص این اتحادیه تلاش گسترده‌ای را در مجامع بین‌المللی آغاز کرده و ارتباطات گسترده‌ای را با سازمان‌های بین‌المللی و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرده است و برای نخستین بار موفق شده است بر کرسی منطقه خاورمیانه و آفریقا تکیه بزند .

اسفهبدی خاطرنشان کرد: امیدواریم این موفقیت به سایر نهادهای تسری پیدا کند و شاهد آن باشیم که روزی به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمده و از حقوق ایران دفاع کنیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی عنوان کرد: در سال 1925 انجمن جهانی صنعت نمایشگاه‌ها ایجاد شد و به‌مرور با گسترش اعضا تبدیل به انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی شده که مقر آن در شهر پاریس است.

وی با بیان اینکه این انجمن شامل 4 منطقه است افزود:رئیس هر منطقه بر اساس اکثریت آرا انتخاب می‌شود به این صورت که کاندیداتوری در این انتخابات آزاد است و اعضا بر حسب توانمندی و سوابق خود نامزد مورد نظر را انتخاب می‌کنند.

اسفهبدی خاطرنشان کرد: عضویت ایران در این سازمان و ریاست بخش خاورمیانه و افریقای این سازمان دیپلماسی تجاری ایران را در دنیا تقویت کرده و قدرت تغییر و اظهار نظر درباره عضو گیری ،‌بودجه بندی و برنامه ریزی‌های این سازمان را به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: با وجود پیشرفتهای فنی و تکنولوژیکی در زمینه بازاریابی برگزاری نمایشگاه‌ها این صنعت با عنوان صنعت رکودناپذیر حرف اول را می‌زند و مطابق آخرین آمار UFI هیچ قاره‌ای از صنعت نمایشگاه کاهش درآمد نداشته است. به همین دلیل در مدت ریاست در منطقه خاورمیانه و افریقا بر آن هستیم که با توسعه این صنعت در آفریقا حضور ایران در بازار کشورهای این منطقه را تحکیم ببخشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار