معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

سالانه ۲۹ هزار تن گوشت قرمز در استان اردبیل تولید می شود

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید متوسط سالانه گوشت قرمز در استان اردبیل بیش از ۲۹ هزار و ۱۶۰ تن است که در این زمینه فعالیت واحدهای دامداری مدرن و صنعتی بیش از پیش مدنظر می‌باشد.

کد مطلب: ۷۰۷۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد

بهلول تکلوی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: متوسط سالانه تولید گوشت قرمز در سطح استان اردبیل 29 هزار و 160 تن می‌باشد که در همین رابطه فعالیت واحدهای مدرن و صنعتی بیش از پیش قابل توجه بوده که در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 939 هزار واحد دامی در این واحدها نگهداری و پرورش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از رونق اقتصادی استان در حوزه دامداری رقم می‌خورد، افزود: استان اردبیل در مجموع دارای 3 میلیون و 939 هزار واحد دامی است که از این میزان 19 هزار و 331 راس گاو اصیل و 129 هزار و 270 راس گاو دورگه می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: در بسیاری از واحدهای دامداری و پرورش گاو صنعتی و مدرن استان پرورش گاوهای بومی و اصلی مرسوم است که در این واحدها مجموعه 175 هزار و 985 راس گاو بومی و 33 هزار و 958 راس گاومیش و 1 میلیون 791 هزار و 269 گوسفند پرورش داده می‌شود.

تکلوی با تاکید بر پتانسیل استان اردبیل در تولید گوشت قرمز گفت: استان اردبیل علاوه بر تولید نیاز گوشت قرمز استان تولیدات مازاد بر نیاز نیز دارد که در این زمینه تولیدات گوشتی استان به سایر استانها صادر می‌شود.

وی بیان کرد: سالانه 29 هزار و 160 تن گوشت قرمز و همچنین 253 هزار و 590 تن شیر خام در سطح استان اردبیل تولید می‌شود که سهم بیشتر این تولیدات سهم صادرات استان بوده که علاوه بر تامین نیاز داخل استان آورده اقتصادی نیز دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با گسترش واحدهای صنعتی و مدرن دامداری در سطح استان اردبیل شاهد افزایش تولیدات، اشتغال و نیز صادرات محصولات تولیدی در سطح استان هستیم که این میزان زمینه اشتغال مناسبی را در منطقه فراهم آورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار