مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

تولید سالانه 29 هزار تن گوشت قرمز در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت : استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات دامی سالانه 29 هزار تن گوشت قرمز تولید می کند .

کد مطلب: ۸۷۱۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تولید سالانه 29 هزار تن گوشت قرمز در استان اردبیل

ولی سعادتی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی تلقیح مصنوعی با بیان این مطلب افزود: استان اردبیل دارای 3 میلیون و 900 راس دام سبک و سنگین است و سالانه 29 هزار تن گوشت و 265 هزار تن شیر در استان تولید می شود .

وی اضافه کرد : برای افزایش میزان تولید گوشت و شیر در استان و افزایش درآمد بهره برداران ، سالانه دوره های متعدد آموزشی و تخصصی برای بهره برداران ، تکنیسین ها و کارشناسان امور دام برگزار می شود که در حال حاضر دوره تخصصی تلقیح مصنوعی با همکاری اتحادیه دامداران استان برگزار می شود .

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : با توجه به نقش تلقیح مصنوعی در افزایش تولیدات دامی ، شرکت کنندگان در این دوره می توانند با بهره گیری از آخرین یافته‌های علمی و به کاربردن تکنولوژی های روز جهانی در تلقیح مصنوعی در افزایش تولید شیر و گوشت استان قدم های مهمی بردارند .

وزارت جهاد کشاورزی برنامه اصلاح نژاد دام ها را در حوزه تولیدات دامی جزو سیاست های مهم خود قرار داده و در استان هایی مثل اردبیل که در بحث کشاورزی و دامی قطب است مسئولان و کارشناسان برای باز آموزی مربیان و انتقال آنها به مراکز تولیدی گام های اساسی بر می دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار