نحوه شارژ کارت‌های پرداخت عوارض طرح جدید ترافیکی

نرخ عوارض لایحه جدیدترافیکی شهرداری هفته آینده در صحن علنی شورای شهر بررسی می‌شود

تهران (پانا) - قائم مقام سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از بررسی نرخ عوارض لایحه جدیدترافیکی شهرداری هفته آینده در صحن علنی شورای شهر خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۵۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

شهریار افندی‌زاده قائم مقام سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران درباره نحوه اجرای طرح جدید ترافیکی شهرداری تهران در یک برنامه تلویزیونی گفت: در طرح جدید ترافیکی هم ورودی خودروها و هم خروجی آنها از اهمیت برخوردار است، زیرا یکی از شاخص‌هایی که برای اجرای این طرح وجود دارد زمان ورود و خروج و میزان عوارض است. بنابراین زیرساخت‌ها برای اجرای طرح جدید آماده است. زیر ساخت های این طرح در حال انجام و مناقصه‌ها نیز برگزار شده است تا از این طریق مبادی خروجی که مجهز به دوربین نیستند تکمیل شوند.

وی افزود: ما در این طرح دو نوع مصوبه نیاز داریم .یک مورد مربوط به سیاست‌گذاری هاست که توسط شورای حملونقل ترافیک انجام شده است و مورد دوم مربوط به میزان عوارض ورود به طرح است که توسط شورای شهر تصویب می شود و قرار است هفته آینده عوارض طرح جدیدترافیکی در صحن شورا بررسی شود.

قائم مقام سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران درباره تفاوت طرح جدید ترافیکی با طرح قبلی گفت: هیچ‌گونه محدودیتی برای ورود افراد به منطقه طرح وجود ندارد . در طرح جدید اجازه ورود به همه مردم داده می‌شود تا بتوانند در زمانی که نیاز دارند وارد محدوده ترافیکی شوند.

وی با بیان اینکه ورود و خروج به محدود طرح ترافیک به سه بازه زمانی و نرخ های متفاوتی تقسیم‌بندی شده است ،ادامه داد: طرح از ساعت 6 و نیم صبح شروع و تا ساعت 19 ادامه دارد. از 6 و نیم تا 10 صبح را به عنوان پیک ترافیکی صبح مد نظر قرار داده‌ایم و از ساعت 16 تا 19 هم پیک را قرار داده‌ایم. از ساعت 10صبح تا 16 هم ساعت کاهش یا آف ترافیک است .

افندی‌زاده ادامه داد: اگر فردی 6 و نیم صبح وارد محدوده طرح شود و بین 16 تا 19 خارج شود برای این فرد بیشترین میزان حضور در محدود طرح ترافیکی محاسبه و عوارض بیشتری نیز دریافت می شود. پایه ای که برای این موضوع پیشنهاد شده است 20 هزار تومان است که برخی ضرایب به آن افزوده می‌شود.

قائم مقام سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ادامه داد: اگر فردی بعد از ساعت 10 صبح وارد شود و قبل از ساعت 16 از محدوده طرح خارج شود ضریب 7 دهم به آن تعلق می‌گیرد یعنی 14 هزار تومان پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی هایی که انجام دادیم 60 درصد سفرهای محدوده طرح ترافیک سفرهای کاری و تحصیلی است و 40 درصد سفرهای غیرکاری است. به راحتی می‌‌توان این سفرها را به ساعت غیر از پیک ترافیکی انتقال داد.

وی در پاسخ به اینکه چه خودروهایی می‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک جدید شوند، توضیح داد: دو ضریب عمده در این طرح قائل شده‌ایم. ضریب 8 دهم است برای خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر هستند. دومین ضریب برای خودروهای برقی است که ضریب یک دهم پیش بینی شده است. به نوعی سعی شده خودروهایی که تأثیر کمتری در آلایندگی دارند از تخفیف بیشتری برخوردار شوند.

افندی‌زاده در خصوص اجرای طرح جدید در محدوده زوج و فرد گفت: با توجه به مصوبه شورای حمل و نقل شهرداری تهران، فعلا بحث محدوده طرح ترافیک است و طرح زوج و فرد در مرحله اول اجرا نمی‌شود و پس از تصویب شورای حمل و نقل در این محدوده نیز اجرا خواهد شد.

وی درباره نحوه پرداخت عوارض در طرح جدید ترافیکی شهرداری گفت: در طرح جدید ترافیکی پایین‌ترین نرخ پرداخت 13 هزار تومان و بالاترین رقم آن 36 هزار تومان است در حالی که در طرحی که اکنون اجرا می‌شود رقم پرداختی برای ورود روزانه به محدود طرح 40 هزار تومان است.

افندی‌زاده در مورد نحوه شارژ کارت‌های پرداخت عوارض طرح جدید ترافیکی گفت: از طریق نصب سیستم اپلیکیشن روی موبایل می‌توان به راحتی کارت‌‌بلیت را شارژ کرد که به هنگام ورود خودروها به منطقه طرح پلاک آنها ثبت و مبلغ محاسبه شده از کارت ها کسر می‌شود.

وی در باره کاهش تعداد سهمیه طرح ترافیک گفت: در مصوبه شورای حمل و نقل ترافیک حدود 63 هزار سهمیه برای اقشار مختلف پیش‌بینی شده و فرقش این است که این افراد مجوز سالانه دارند یعنی همیشه می توانند وارد شوند ولی نحوه پرداخت آن‌ها مانند بقیه مردم است. حدود 40 هزار سهمیه برای مردم پیش بینی شده است که بتوانند روزانه خریداری کنند و 63 هزار سهمیه برای ارگان‌ها و خبرنگاران است اما شیوه پرداخت یکسان خواهد بود. طبق مصوبه شورای ترافیک سقف ورود به محدوده 103 هزار خودرو تعیین شده است حدود 26 هزار خودرو از سقف سال 96 کمتر دیده شده است و این سقف تعیین شده کنترل می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار