فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران:

حوادث رانندگی با نهادینه‌سازی فرهنگ ترافیک بین اقشار مردم کاهش می یابد

تهران (پانا) - فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران کاهش حوادث رانندگی و افزایش فرهنگ ترافیکی را با نهادینه‌ کردن روح قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بین اقشار مردم امکان‌پذیر دانست.

کد مطلب: ۷۰۴۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستان های تهران، سردار محسن خانچرلی، فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران، در نشست تجزیه و تحلیل 9 ماهه تصادفات پلیس راه بین رؤسا، معاونان و فرماندهان انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه پایبندی و عمل به مقررات، رعایت حقوق شهروندی در عبور و مرور باید مدنظر عموم شهروندان قرار گیرد تا شاهد کاهش بیشتر تلفات جانی در سطح استان باشیم،

وی در ادامه گفت: یکی از وظایف ذاتی پلیس راهور برخورد با رانندگان هنجارشکن است و هیچ راننده متخلفی از این قانون مستثنا نیست، با احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، آسودگی خاطر را در رانندگی برای خودتان و دیگران به ارمغان بیاورید.

خانچرلی افزود: ارتقای فرهنگ ترافیک کم‌هزینه‌ترین راهکار برای کاهش تصادفات است ازاین‌رو آموزش همگانی به‌صورت مداوم در همه رده‌ها از نکات مهمی است که می‌تواند در کاهش سوانح رانندگی کارساز باشد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در کنار اقدامات فرهنگی و اجتماعی که توسط پلیس صورت می‌گیرد برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به‌عنوان یکی از اولویت‌های پلیس غرب استان تهران در سال‌جاری است که توانسته در کاهش تلفات رانندگی مؤثر باشد.

خانچرلی با بیان اینکه یکی از اهداف محوری پلیس راهور در بخش رانندگی بحث فرهنگ‌سازی و مدیریت ترافیک است، افزود: هر مقدار آموزشگاه‌های رانندگی در تعلیم رانندگان دقت عمل بیشتری به خرج دهند و دلسوزانه کار کنند، به همان میزان تلفات ناشی از حوادث رانندگی کمتر خواهد بود.

وی گفت: افزایش قانون‌مداری و نهادینه‌شدن فرهنگ ترافیکی مطلوب در کلیه آحاد اجتماعی ازجمله برنامه‌ها و اولویت‌های فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی در ارتقای ایمنی محیط ترافیکی است که با رویکرد آموزش همگانی دنبال می‌شود.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران خاطرنشان کرد: با حرکت در مسیر اجرای قانون و ایجاد روحیه همبستگی در بین تمام آحاد مردم و دستگاه‌ها روزبه‌روز شاهد وضعیت بهتر ترافیک در معابر درون‌شهری شهرستان‌های غرب استان تهران خواهیم بود.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار