مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان: تقویت شاخص‌های فرهنگی باید در دستورکار مدارس سمپاد قرار بگیرد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان بر تقویت شاخص‌های فرهنگی در مدارس سمپاد تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۲۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد تقی زاده در نشست با مدیران مدارس استعدادهای درخشان خوزستان گفت: آموزش و پرورش دارای یک میلیون دانش آموز و 70 هزار کارمند است و از این نظر رتبه سوم کشوری را در آمار دانش آموز و کارکنان داراست.
وی داشتن برنامه را عاملی برای موفقیت عنوان کرد و گفت: طی چهارسال گذشته تدوین برنامه توسعه آموزش و پرورش استان خوزستان در دستور کار قرار گرفت چون با داشتن چنین برنامه ای بر اساس شاخص های ملی و منطقه ای ،راحت تر می توانیم در بستر توسعه کمی و کیفی قرار بگیریم.
تقی زاده با اشاره به اینکه 20 اولویت در برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان تعریف شده است، اضافه کرد: پیش دبستانی به عنوان یک اولویت اصلی در این برنامه به صورت جدی پیگیری شد و در این شاخص توانستیم با پوشش صد در صدی جذب نوآموزان، از رتبه 18 به رتبه اول کشوری ارتقا پیدا کنیم.
وی کنکور و سواد آموزی را اولویت های دیگر آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد و گفت: رتبه کنکور آموزش و پرورش خوزستان نیز با دو سال کار از 23 به 19 رسید و توانستیم در شاخص سواد آموزی نیز جزو سه استان برتر در جذب بی سوادان قرار بگیریم.
تقی زاده در عین حال اصلی ترین مشکل آموزش و پرورش خوزستان را کمبود نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: برای جبران کمبود معلم، 4 هزار و 500 نیروی حق التدریس در خوزستان جذب شدند و کار خود را در مدارس شروع کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر بهسازی و توانمند سازی نیروی انسانی گفت: شناخت منابع ملی، دینی و اجتماعی کشور باید از جمله برنامه های مدارس سمپاد باشد و لازم است تا دانش آموزان امروزی را با تاریخ اسلام و ایران آشنا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار