معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس:

آموزش وپرورش فارس دستگاه برتر درحوزه پدافند غیرعامل

شیراز ( پانا) - درآیین تقدیراز دستگاه های برتر استان در حوزه پدافندغیرعامل که با حضور مسئولین کشوری و استانی در محل استانداری برگزار شد از آموزش وپرورش فارس به عنوان دستگاه برتر استانی تقدیر شد.

کد مطلب: ۷۰۲۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، به ضرورت رعایت الزامات در حوزه پدافند غیرعامل و توجه به موضوع آموزش، استمرارجلسات توجیهی و مستندسازی مبتنی بر علم و تجربه تاکید کرد .

هادی پژوهش افزود: پدافند غیرعامل مبتنی بر علوم و فناوری های مختلف و نوین پشتوانه اقتدار ملی و از الزامات توسعه پایدار ایمن است .

وی با بیان اینکه ادامه دانش و فن آوری در این حوزه نقش بسزایی در مصون سازی زیر ساخت های کشور دارد ، افزود:اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل در استان مطلوب ولی ناکافی است .

در ادامه معاون مدیر کل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور ضمن بیان مفاهیم پدافند غیرعامل، به اهداف آن اشاره کرد و گفت: از اهداف مهم این پدافند حفظ جان انسان ها، کاهش آسیب پذیری ، پایداری در برابر تهدیدات حفظ زیر ساخت ها و تداوم خدمات در مواقع بحران می باشد .

مجتبی مولوی اولویت اصلی پدافند غیرعامل را سرمایه انسانی دانست و گفت: باید به گونه عمل کنیم که اگر تهدیدی ایجاد شد، کمترین خسارت را به دنبال داشته باشد .

معاون مدیر کل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور افزود: سرمایه دوم در این حوزه زیرساخت ها و سرمایه سوم ، سرمایه سایبری است که موارد مختلف مرتبط با زندگی مردم را شامل می شودو باید در راستای مصون سازی ان به صورت کامل عمل کنیم .

وی همچنین ضمن اشاره به پیشینه تاریخی ومذهبی پدافند غیرعامل در کشور به ارائه راهکارهای مقابله با تهدیدات در ادوار مختلف و بویژه در عصر حاضر پرداخت .

مولوی دفاع را مفهومی یکپارچه خواند و آن را امری منطقی برشمرد و افزود : وجودتهدیدات را باید جدی گرفت و موضوع پیشگیری را باید سرلوحه قرارداد و به ان اهتمام کافی داشت .

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه آموزش برای اشنایی با پدافند غیرعامل، گفت: در عصر حاضر حوزه پدافند غیرعامل بسیار گسترده شده چرا که با توجه به پیشرفت علم وتکنولوژی ، عرصه های تهدید هم افزایش پیدا کرده است .

معاون مدیر کل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و هدایت پدافند غیرعامل به سمت مردمی اشاره کرد و گفت: باید ارتباط رسانه ها با این حوزه هرچه بیشتر افزایش یابد .

دراین آیین از حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش وپرورش وسعید دانشگر رییس اداره حراست اداره کل به عنوان رییس ودبیر کمیته پدافند غیرعامل آموزش وپرورش استان فارس تقدیر شد .

پیش تر نیز استان فارس در کشور به عنوان استان برتر در زمینه پدافندغیرعامل شناخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار