فضاهای آموزشی و پرورشی در فارس، شناسنامه پدافند و ایمنی کسب می‌کنند

شیراز(پانا)-دبیر کارگروه پدافند غیرعامل آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای گسترش فرهنگ پدافند غیر عامل در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان به دنبال تهیه شناسنامه پدافند و ایمنی برای فضاهای آموزشی و پرورشی هستیم.

کد مطلب: ۹۳۰۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
فضاهای آموزشی و پرورشی در فارس، شناسنامه پدافند و ایمنی  کسب می‌کنند

سعید دانشگر در جمع رابطین کارگروه فرهنگی پدافند غیر عامل استان اظهار داشت: یکی از ضروریات اصلی و اساسی در جامعه کنونی، نهادینه کردن پدافند غیر عامل با هدف برنامه ریزی برای کاهش آسیب‌های مختلف و شناخت ظرفیت‌های موجود در جامعه است.


دانشگر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت:این بیانیه یک منشور بزرگ تربیتی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی است که همه نیازهای جامعه در آن دیده شده است.


او با تاکید بر لزوم ایجاد ارتباط بین محتوای بیانیه گام دوم انقلاب و پدافند غیر عامل افزود: این بیانیه به عنوان نیاز دستگاه‌های اجرایی برای تعیین سیاست‌های کاری در حوزه های مختلف ،باید مورد توجه و سرلوحه کار همه قرار گیرد.


رئیس کارگروه فرهنگی واجتماعی پدافند غیرعامل استان فارس گفت: آموزش و پرورش یکی از فعال ترین و موفق ترین دستگاه های فرهنگی دراین حوزه است که توانسته در قالب برنامه های مختلف ، گسترش فرهنگ پدافند غیر عامل را در بین دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان پی گیری نماید.

دانشگر همچنین به برخی از اقدامات آموزش و پرورش فارس در حوزه پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: راه اندازی سامانه اینترنتی اطلاع‌رسانی و برگزاری همایش سالانه پدافند غیر عامل در سطح مدارس استان از مهمترین این موارد است.


او از اجرای طرح های نو در حوزه پدافند غیر عامل در استان خبر داد و گفت: اجرای طرح پدافند یار با حضور موثر دانش‌آموزان در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تهیه شناسنامه پدافندی و ایمنی فضاهای آموزشی و پرورشی ، با هدف جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی نقاط قوت و ضعف این فضاها از جمله این تلاش‌ها در راستای گسترش فرهنگ پدافند غیر عامل در سطح استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار