معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

تسهیلات ارزان‌قیمت برای احداث واحدهای گلخانه‌ای در اردبیل ارائه می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توسعه واحدهای گلخانه ای این استان به ۴۵ واحد خبر داد و گفت: تسهیلات ارزان‌قیمت و یارانه‌دار برای احداث واحدهای گلخانه‌ای در اردبیل ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۷۰۱۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

احمد شهریار درجریان بازدید از واحدهای گلخانه‌ای شهرستان نمین اظهار داشت: واحدهای گلخانه‌ای استان اردبیل به 45 واحد با تولید سالانه بیش از چهار هزار تن محصول افزایش می‌یابد که این گلخانه‌ها در مجموع به مساحت 112 هزار و 554 متر مربع در استان در عرصه تولید فعال هستند که ضمن ایجاد اشتغال نقش موثری در بکارگیری نیروهای جوان تحصیل‌کرده دارند .

وی عمده محصولات گلخانه‌ای استان را خیار و گوجه فرنگی دانست و گفت: 2 واحد گلخانه‌ای تولید گل شاخه رز هلندی نیز در شهرستان‌های اردبیل و خلخال با تولید 154 هزار و 500 شاخه گل رز هلندی در سال فعال شده‌اند .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: مجتمع گلخانه‌ای آنگوتلار گرمی مغان هم با 17 واحد فعال در سطح مفید 54 هزار مترمربع نیز سالانه حدود 18 هزار تن خیار و گوجه فرنگی تولید می‌کند .

شهریار با اشاره به حمایت از متقاضیان احداث واحدهای گلخانه‌ای افزود: به متقاضیانی که خواهان احداث واحدهای گلخانه‌ای هستند از محل تسهیلات یارانه‌دار و نیز از محل اشتغال فراگیر حمایت‌های لازم مالی می شود .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: متقاضیان با شرکت در کلاس‌های آموزشی و اخذ گواهینامه و به دست آوردن مهارت‌های لازم در زمینه پرورش محصولات گلخانه‌ای فعالیت خود را شروع می کنند .

وی اظهار کرد: گر تولیدات سیفی و جالیزی در این استان به کشت محصولات گلخانه‌ای هدایت شود سه میلیارد متر مکعب آب در مصرف آب صرفه جویی و 200 هزار هکتار از اراضی آزاد می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار