اردبیل قطب کشت گلخانه‌ای کشور می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: این استان با احداث بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای در دشت مغان و اجرای طرح‌های مشابه در دیگر مناطق به قطب کشت گلخانه‌ای کشور تبدیل می‌شود.

کد مطلب: ۹۵۰۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل قطب کشت گلخانه‌ای کشور می‌شود

ارژنگ عزیزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری اردبیل و شرکت شهرک‌های کشاورزی برای احداث ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در قالب سه شهرک در منطقه مغان منعقد شده که با تکمیل آنها تحول مهمی در اشتغالزایی و رونق تولید در استان ایجاد خواهد شد.

او افزود: تکمیل این طرح‌ها زمینه ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید ،تولید ۷۰۰ هزار تن محصول با ارزش صادراتی ۳۰۰ میلیون دلار در سال و صرفه‌جویی ۴۲۰ میلیون متر مکعب آب در سال را فراهم می‌کند.

عزیزی گفت: تاکنون از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مذکور ۴۰۰ هکتار برای احداث گلخانه به بخش خصوصی واگذار شده و هدف‌گذاری برای توسعه کشت گلخانه‌ای سه هزار و ۵۲۴ هکتار تا ۱۴۰۴ است که برای امسال ۳۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان اردبیل وجود دارد توسعه کشت گلخانه‌ای از مهم‌ترین اولویت ها و برنامه‌هاست تا گامی در راستای رونق تولید و تحقق شعار سال در منطقه برداشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل همچنین افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه شناسایی واحدهای گلخانه‌ای شناسنامه‌دار اقدام کرده و با بررسی بیشتر پیگیری‌های لازم انجام می‌گیرد.

عزیزی از اعطای مشوق‌های مناسب برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: از جمله مشوق‌های در نظر گرفته شده تسهیلات کم‌بهره برای واحدهاست که در قالب اشتغال پایدار روستایی قابل پرداخت است.

او بیان کرد: با راه‌اندازی شهرک‌های گلخانه‌ای در نقاط مختلف استان و با کمترین سرمایه‌گذاری، بیشترین راندمان تولید و بهره‌دهی را خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های اساسی از قبیل برق‌رسانی، گازرسانی و راه‌سازی از اولویت اصلی در بخش کشاورزی بویژه در ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در استان است‌.

عزیزی تغییرات آب و هوایی، بحران آب، فرسایش خاک و نیاز به سرمایه و تولیدات مستمر را از جمله اهداف توجه به کشت گلخانه‌ای در استان اردبیل ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار