رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان خبر داد:

واکسیناسیون دامها در مناطق مرزی نهبندان

بیرجند (پانا) - رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از واکسیناسیون رایگان 120 هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در مناطق مرزی شهرستان نهبندان علیه بیماری‌های مختلف خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۹۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد

محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: امسال در حوزه عملیاتی پست دامپزشکی بندان 25 هزار و 515 رأس گوسفند و بز و 320 گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی مایه واکسینه شدند.


محمد راه انجام افزود: در این مدت 40 هزار و 161 رأس گوسفند و بز، 43 رأس گاو و 54 رأس الاغ علیه بیماری سیاه زخم واکسینه شده اند.

وی بیماری آبله را یک بیماری ویروسی فوق العاده مسری مختص گوسفند و بزعنوان کرد و گفت: امسال 37 هزار رأس دام سبک مناطق مرزی شهرستان علیه این بیماری واکسینه شده اند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه بیماری بروسلوز یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است که در دام باعث سقط جنین، ناباروری، کاهش تولید و از بین رفتن ارزش اقتصادی دام می شود، افزود: 11 هزار و 492 رأس بره و بزغاله و 98 راس گاو و گوساله در منطقه بندان علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.

وی، واکسیناسیون 5 هزار و 45 رأس دام علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و 269 قلاده سگ علیه بیماری هاری را از دیگر اقدامات پست دامپزشکی بندان در سال جاری اعلام کرد و گفت: همچنین در این مدت واکسینه شده‌اند.


راه انجام گفت: با توجه به مرزی بودن شهرستان نهبندان بحث پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مناطق مرزی از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است و اقدامات بهداشتی و واکسیناسیون دام‌ها در این مناطق توسط پست دامپزشکی بندان در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار