مدیر آموزش و پرورش دلیجان در گفت و گو با پانا:

دوره پیش دبستانی بسترساز شکل گیری هویت و شخصیت دانش آموزان است

مدیر آموزش و پرورش دلیجان دوره پیش دبستانی را بسترساز شکل گیری هویت و شخصیت دانش آموزان دانست و گفت: تقویت باورها موجب شکوفایی استعدادهای کودکان در مسیر هدایت و تربیت است و مواد آموزشی با محتوای غنی و مفاهیم مدار می تواند در کسب مهارت های زندگی نوآموزان بسیار موثر باشد.

کد مطلب: ۶۹۹۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد

حجت اله فدایی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: در مراکز پیش دبستانی کودکان ارتباط وسیع تری دارند و با افراد بیشتری ارتباط برقرار می کنند در نتیجه به رشد اجتماعی لازم دست می یابند و برای ورود به مدرسه و ایفای نقش در جامعه آماده می شوند.

وی ادامه داد: امروز با توجه به مشکلات و دغدغه های خانواده ها وظیفه مربیان پیش دبستانی سنگین تر شده و مربیان بایستی کودکان را به نحوه صحیح با دنیای امروز آشنا سازند.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان افراط و تفریط در دوره پیش دبستانی را باعث بی انگیزی نوآموزان در دوره دبستان دانست و اظهار داشت: آموزش ها در این دوره باید منطبق با نیازهای کودکان باشد.

فدایی با اشاره به اینکه حیطه ماموریت آموزش و پرورش از پیش دبستانی تا دانشگاه تعیین شده است بیان کرد: باید برای رشد و گسترش مراکز پیش دبستانی و تقویت کارهای اجرایی در این مراکز تلاش کرد.

وی ابراز داشت: مربیان و مدیران مراکز پیش دبستانی باید بر اساس کتاب های کار و با روش های متنوع آموزشی نسبت به آموزش به نوآموزان و آماده نمودن آنها برای ورود به دوره دبستان اهتمام جدی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار