بهبود وضعیت اشتغال در استان البرز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از بهبود وضعیت اشتغال در استان البرز خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در نقاط شهری استان 14.4 درصد و در روستایی 7.5 درصد است.

کد مطلب: ۶۹۹۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، خلیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز اظهار داشت: تا کنون با تلاش مسئولین و مدیران دستگاههای اجرایی استان اهتمام ویژه ای در خصوص رفع موانع ایجاد اشتغال و تحقق سهم 45 هزار فرصت شغلی صورت پذیرفته و در ادامه این روند دستگاههای اجرایی باید نسبت به تحقق باقی مانده تعهدات اشتغالزایی دستگاه خود تا پایان سال و نیز ورود آمار به سامانه رصد بطور جدی اقدام نمایند.

وی با اعلام شاخص عمده نیروی کار کشور و استان افزود: نرخ بیکاری در نقاط شهری استان 14.4 درصد و در روستایی 7.5 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه سهم اشتغال استان در صنعت 42.7 درصد، کشاورزی 2.6 درصد و در بخش خدمات 54.8 درصد در تابستان سال جاری بوده است، ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی استان البرز در تابستان سال جاری 36.7 درصد و نرخ بیکاری 13.8 درصد است .

وی همچنین با اشاره به آمار کاریابی‌های غیردولتی استان در سال جاری، بیان کرد: ثبت‌نام کنندگان در کاریابی‌های استان امسال 27 هزار و 927 نفر بوده که 6 هزار و 248 نفر به کار گمارده شده‌اند.

خلیلی با بیان اینکه در سامانه رصد استان ایجاد 45 هزار شغل تعریف شده است وتاکنون 18 هزار و 180 شغل یعنی 40.4 درصد اشتغال ایجاد شده است، اضافه کرد : باید با شهرداری‌ها با توجه به اهمیت موضوع اشتغال به سبب اینکه این موضوع فقط مربوط به یک دستگاه خاص نیست، جلسه‌ای برگزار شود واشتغال آنان نیز بررسی وثبت گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار