معاون پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ری:

10 هزار نوزاد در شهرستان ری غربالگری شنوایی شدند

شهرری (پانا) - معاون پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: 10 هزار نوزاد از ابتدای سال جاری تاکنون غربالگری شنوایی شدند که 31 نوزاد با مشکل شنوایی شناسایی و برای مداوا به مراکز درمانی تخصصی معرفی شدند.

کد مطلب: ۶۹۹۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، شهبانو کامرانی ضمن اعلام این خبر گفت: اختلال های شنوایی شایع در نوزادان به صورت مادرزادی و ژنتیکی وجود دارد که تنها در سنین طلایی و قبل از 2 سالگی قابل تشخیص و درمان است.

به گفته وی در طرح غربالگری، نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط شنوایی سنجان مستقر در بیمارستان های این شهرستان با نظارت بهزیستی سنجش می شوند و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی معرفی و برای آنها تا سه مرحله پیگیری درمان صورت می گیرد.

کامرانی با بیان اینکه 100 درصد موالید دراین شهرستان تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی نوزادان قرار دارند، خاطرنشان کرد: کارشناسان شنوایی سنجی موارد مشکوک به شنوایی را در طی یک دوره یک ماهه مورد بازبینی قرار می دهند و در صورتی که درمان نشوند به مراکز درمانی تخصصی تر برای درمان دقیقتر معرفی می شوند.

این مقام مسءول عنوان کرد: طرح غربالگری چشم نیز در کودکان سه تا 6 سال در حال اجرا است که در راستای این طرح 100 هزار کودک در سال قبل مورد غربالگری بینایی قرار گرفتند که هفت درصد این کودکان مشکل بینایی داشتند.

معاون پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ری یادآور شد: به طور میانگین هر ساله هفت درصد از کودکان در این شهرستان مشکوک به تنبلی چشم و 9 درصد نیز دارای مشکل شنوایی تشخیص داده می شوند که تمامی این موارد به مراکز درمان معرفی می شوند.

کامرانی تبلت وگوشی تلفن همراه را از معضل های بینایی کودکان بیان کرد و گفت: مضرات تبلت و گوشی تلفن همراه برای کودکان علاوه بر ایجاد ضعف بینایی می تواند به بروز مشکلات عصبی هم ختم شود که نیاز است تا والدین کودکان را به فعالیت های بدنی و ذهنی سالم دعوت کنند و ازسیر کردن و یک جا نشستن آنها در دنیای غیر واقعی جلوگیری کنند.

18 هزار معلول نابینا، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و 2 هزار و 500 سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار